feat -Razer-OSVR

Otwarta patforma wirtualnej rzeczywistości OSVR coraz popularniejsza

Firma Razer ogłosiła dzisiaj, iż do projektu Open Source Virtual Reality (OSVR) dołączyli kolejni partnerzy.

Począwszy od nagrodzonego debiutu podczas CES 2015, do projektu OSVR dołączyło aż 13 nowych organizacji, w tym Jaunt, pionier w rozwiązaniach VR na potrzeby filmu. Kolejne firmy prowadzą rozmowy z Razerem i Sensics.

„Tak wspaniałe przyjęcie OSVR przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania, a od momentu ogłoszenia projektu na CES wciąż otrzymujemy kolejne zapytania od firm zainteresowanych partnerstwem.” – komentuje Min-Liang Tan, współzałożyciel oraz CEO Razer. „Współpraca firm, które do tej pory stworzyły mnóstwo wspaniałych rozwiązań w dziedzinie VR zaowocuje szybszą popularyzacją wirtualnej rzeczywistości i poprawą doświadczeń użytkowników.”

OSVR ma na celu stworzenie nowego standardu zarówno w sferze pracy deweloperów, jak i doznań użytkowników. Razer oraz Sensics wspierają projekt tworząc OSVR Hacker Dev Kit, urządzenie oraz oprogramowanie ułatwiające tworzenie rozwiązań opartych o wszystkie technologie wykorzystywane w VR.

new -Razer-OSVR

Nowi członkowie projektu OSVR:
3DRudder – kontroler umożliwiający nawigację 3D za pomocą ruchu stóp. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą poruszać się po wirtualnych światach w najbardziej intuicyjny sposób.
Cyberith – twórcy Virtualizera, urządzenia umożliwiającego użytkownikom swobodne poruszanie się podczas eksploracji wirtualnego uniwersum.
Impulsonic – twórcy przestrzennych systemów audio wykorzystywanych przez VR oraz gry. Flagowy produkt Impulsonic to Phonon to system authoringu efektów przestrzennych, takich jak reverb, oraz pozycjonowania i modelowania dźwięku 3D.
Jaunt – wiodący deweloper profesjonalnych zestawów do nagrywania i odtwarzania realistycznych i w pełni stereoskopowych materiałów VR.
Lucidscape – to producent nowego silnika symulacji 3D, który umożliwi budowę sieci niezależnych, połączonych ze sobą wirtualnych światów.

Pixel Titans – to niewielki zespół zaangażowany w prace nad grą STRAFE, która ma się stać „najbardziej realistycznym shooterem z roku 1996”. Zaangażowaniu Pixel Titans w OSVR przyświeca idea stworzenia powszechnie dostępnego systemu VR.
SoftKinetic – dzięki swojej technologii DepthSense umożliwia interakcje z wirtualnymi światami za pomocą naturalnych ruchów dłoni. Rozwiązanie to wykorzystuje kamerę 3D i middleware umożliwiający stworzenie pełnej siatki dłoni bez konieczności dotykania skanera.
Sonic VR – autorzy urządzeń oraz oprogramowania do renderowania obiektowego dźwięku 3D (wokół obiektu, poniżej/powyżej obiektu, z głębi). Sonic VR udostępni zestawy deweloperskie do wykorzystania z urządzeniami peryferyjnymi oraz zapewni wsparcie podczas integracji z OSVR.
Tactical Haptics – firma pracuje nad komercjalizacją dotykowych kontrolerów do gier, które oferują wrażenia dotykowe znacznie bardziej realistyczne niż standardowe wibracje. Firma wierzy, że jest to jeden z kluczowych elementów, których brakuje na obecnym rynku VR.
Tammeka Games – deweloper pracujący nad Radial-G: Racing Revolved, arkadową grą wyścigową sci-fi dedykowaną systemom VR. Premiera pełnej gry Radial-G odbędzie się na Steamie już w maju, na krótko przed czerwcową premierą Hacker Development Kit w 2015.
VisiSonics – to lider w dziedzinie precyzyjnie pozycjonowanego, uprzestrzennionego dźwięku 3D do wykorzystania zarówno w grach i filmach opartych na wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości.
VR Bits – to studio kreatywne, specjalizujące się w tworzeniu treści na potrzeby VR. Do projektu OSVR wniesie wiedzę z zakresu projektowania gier oraz wsparcie doświadczonych twórców angażujących wirtualnych treści.
VR Union – to stworzona przez autorów zestawu DK1 upgrade firma produkująca urządzenia VR dedykowane rozwiązaniom biznesowym.

Więcej o OSVR
OSVR to nowy ekosystem wirtualnej rzeczywistości stworzony od podstaw tak, aby ustanowić wspólny standard dla producentów urządzeń, deweloperów gier. Za cel stawia sobie stworzenie najgłębszych doznań w obszarze wirtualnej rzeczywistości. OSVR, wspierany przez liderów branży, koncentruje się na graczach, którzy już od teraz będą mogli wznieść granie w wirtualnej rzeczywistości na kolejny poziom.
Pełna lista partnerów i instytucji wspierających projekt OSVR jest dostępna na www.osvr.com

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post

Komentarze