feat Killzone Shadow Fall

Produkcja gier na next-geny jest bardzo kosztowna?

Miało być łatwiej i zdecydowanie taniej. Nic bardziej mylnego. W przypadku konsol nowej generacji stało się to prostsze pod względem technicznym, ale jednocześnie droższe, jeśli chodzi o gry z grupy AAA.

Kolejną osobą potwierdzającą owe informacje jest Eric Boltjes (game designer Killzone: Shadow Fall). Przyczyny takiej sytuacji, najlepiej oddaje jego wypowiedź dotycząca next-genów:

Architektura PS4 jest naprawdę rewelacyjna, bo pozwala na mniej skrępowane tworzenie. Dostaliśmy więcej pamięci, przestrzeni HDD oraz mocy – cała architektura jest przyjaźniejsza. Jednocześnie pisanie gier stało się trudniejsze, ponieważ wysiłki deweloperów tworzących na next-geny muszą być 4-krotnie większe. Dzieje się tak ponieważ wszystko musi wyglądać znacznie lepiej, niż na obecnej generacji. Całość wymaga znacznie większych zespołów, a także zaawansowanej komunikacji. Z technicznego punktu widzenia, kreacja gier stała się prostsza, ale w zawodowej optyce mogę powiedzieć, że jest teraz znacznie trudniej.

Guerrilla Games odpowiada za jedną z czołowych gier na nowe konsole, więc zapewne w tym co mówi ich główny game designer jest sporo prawdy. Miejmy nadzieje, że nie wpłynie to bardzo na cenę przyszłych gier.

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post
Kobieta pół-informatyk. Wielka fanka gier od Blizzarda, a w szczególności StarCraft'a. Wiecznie bujająca w obłokach i pełna temperamentu. Cała Klaudia.

Komentarze