Ray Tracing pozwala na uzyskanie fizycznie poprawnych, miękkich i wysokiej jakości cieni w grach. Korzystając z biblioteki Intel Embree (część Intel One API) udało się uzyskać rozwiązanie (stworzona przez Wargaming przy ścisłej współpracy z zespołem Intel Advanced Rendering Engineering), które pozwala procesorowi dokonywać szybkich, wielowątkowych konstrukcji BVH, a karcie graficznej na tworzenie Ray Tracingu w shaderach. To rozwiązanie sprawia, że nie potrzebujemy do uzyskania Ray Tracingu w grach karty graficznej obsługującej sprzętowo tej technologii, każda grafika kompatybilna z DirecX 11 wystarczy do tego zadania.
W marcu 2018 jako cześć aktualizacji 1.0 do World of Tanks Wargaming zmienił silnik graficzny tej popularnej gry na nowy o nazwie „Core”. Jest to wewnętrzny silnik firmy, który cały czas jest ulepszany i następnym krokiem będzie dodanie realistycznych cieni bazujących na Ray Tracingu właśnie. Zaktualizowany silnik WoT enCore RT będzie obsługiwał również jednoczesne renderowanie (przedstawione w aktualizacji 1.4), które też zostało stworzone we współpracy z Intelem i daje solidne podwaliny pod przyszłą implementację technologii Ray Tracing w grze.
„Ray Tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach, a my jako Wargaming jesteśmy pośród rewolucjonizujących ten aspekt,” mówi Bronislav Sviglo, kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks. „Tworzenie cieni opartych o Ray Tracing wraz z Intelem to dopiero początek. Już dziś możecie sprawdzić owoce naszej pracy pobierając program demonstracyjny.”
Od dziś każdy może przekonać się jak będzie to wyglądać pobierając specjalna aplikację World of Tanks encore RT demo z tego miejsca wotencore.net