W końcu doczekaliśmy się informacji o następnych przygodach Geralta z Rivii! Game informer podaje szereg różnych ciekawostek i nowinek, odnośnie kolejnej części serii.
W stosunku do poprzedniej gry, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów doczekamy się wielu zmian. Lista będzie stale aktualizowana. Ponadto do sieci wpłynął teaser z dobrze znanym na wilkiem w roli głównej. Oto lista najciekawszych i najważniejszych zmian, jakie zajdą w mechanice gry:
– Geralt z Rivii przybędzie w 2014 roku na PC i „najnowszą generacje konsol”
– Gra nie będzie podzielona na żadne przerywniki w postaci aktów czy rozdziałów
– Produkcja będzie stworzona na najnowszym silniku – RED engine 3
– Otwarty świat, w którym nie będzie żadnych ekranów ładowania
– Będziemy podróżować pieszo, konno lub za pomocą statku
– Zarówno konia jak i statek będzie można ulepszać
– Walka z wierzchowca jest intensywnie testowana, nie ma pewności, czy znajdzie się w finalnej wersji gry
– Na podróż z jednego krańca świata na drugi będziemy potrzebować około 30-40 minut
– Do gry zostanie dodany system szybkiego podróżowania
– Świat będzie o 20% większy, niż w Skyrimie i o 30x większy niż w drugiej części przygód Geralta
– Gra zapewni nam zabawy na ponad 100 godzin
– Zarówno potwory jak i bandyci, będą atakowali każdego, w kim zobaczą zagrożenie
– Poziom potworów nie będzie się dostosowywał do poziomu naszej postaci
– Nie będzie już ogłoszeń na tablicach dotyczących kontraktów na potwory
– Nie musimy robić nic poza głównym wątkiem, aby skończyć produkcję
– Warunki pogodowe jak i pora dnia ma wpływać na siłę i umiejętności potworów
– Walki z głównymi bossami nie będą już oskryptowane
– W grze dostępna będzie opcja zmian fryzury u odpowiedniej osoby i za odpowiednią opłatą
– Decyzje podejmowane przez gracza będą miały istotny i długoterminowy wpływ na fabułę, ale nie tak duży na wygląd świata przedstawionego
– Możemy nie bawić się w główny wątek fabularny, a mimo to skończyć grę
– Z potworów, które pokonamy będziemy mogli uzyskać potrzebne nam mutageny, składniki chemiczne czy różnego rodzaju przedmioty
– Mutageny zapewnią naszej postaci różnego rodzaju moce i będą je rozwijać
– Związki, które zawrzemy z kobietami w grze, będą głębokie i dojrzałe, nie powrócą słynne karty z pierwszej części
– W walce Geralt będzie posiadał 96 różnych animacji, podczas gdy w Wiedźminie 2 posiadał 20
– Będziemy mogli używać znaków do różnorakiej interakcji z otoczeniem, czego przykładem może być uderzenie Aardem w w gniazdo os, które pomoże nam m.in. w ucieczce (osy rzucą się na przeciwnika)
– Znaki ulegną znaczącej zmianie, np. Igni będzie wyglądał niczym miotacz ognia, a po rozwinięciu go, może np. poszerzyć swoje pole działania
– Drzewko rozwoju będzie składało się, oprócz znaków, również z umiejętności walki mieczem i alchemii
– Każdy element w naszej zbroi będzie posiadał swój, niepowtarzalny wygląd
– W grze pojawi się rozwiązywanie różnych zagadek
– Jednym z bossów ma być lodowy gigant