Firma Razer zaprezentowała dzisiaj system Chroma, oferujący podświetlenie w pełnej palecie barw oraz zaawansowane opcje personalizacji w wybranych urządzeniach Razer. Chroma pozwoli także na synchronizację ustawień podświetlenia pomiędzy wieloma urządzeniami, oraz zaoferuje SDK, dzięki któremu deweloperzy będą mogli zintegrować zaawansowane efekty świetlne ze swoimi grami.
W system Chroma zostaną wyposażone wybrane linie urządzeń Razera na rok 2015 i 2016. Wśród nich znajdzie się gamingowa myszka DeathAdder, mechaniczna klawiatura BlackWidow Ultimate oraz headset Kraken 7.1. Dzięki Chroma, każde z tych urządzeń zaoferuje nowe możliwości konfiguracji podświetlenia oraz synchronizowania tych ustawień za pomocą systemu zapisu ustawień w chmurze – Razer Synapse.
„Nasze nowe urządzenia wyposażone w system zaawansowanego podświetlenia Chroma to nasz kolejny krok w stronę pełnej customizacji i łączenia się gamingowych urządzeń Razera pomiędzy sobą.” – mówi Min-Liang Tan, współzałożyciel, CEO i dyrektor kreatywny Razer. „Chroma to więcej, niż tylko wielokolorowe podświetlenie – nasz nowy system daje graczom nieskończone możliwości personalizacji. Co więcej, stworzyliśmy też Chroma Software Development Kit, który pozwoli deweloperom zintegrować swoje gry z systemem Chroma.”
Wszystkie urządzenia wyposażone w system Chroma posiadają specjalne tryby podświetlenia:
– Spectrum cycling: Powolne przejścia w ramach pełnej gamy kolorów.
– Breathing: Delikatna pulsacja wybranym kolorem co 7 sekund. Ten wzór był do tej pory charakterystyczny dla myszek Razer.
– Static: Wybierz dowolny kolor z palety 16.8 miliona barw i rozświetl nim nauszniki swojego headsetu Kraken 7.1, rolkę myszki DeathAdder lub każdy z klawiszy klawiatury BlackWidow Ultimate.
– Custom (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Łatwo ustaw indywidualny kolor podświetlenia dla każdego z klawiszy swojej BlackWidow Ultimate Chroma za pomocą Razer Synapse.
– Custom – Predefiniowane Schematy (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Skorzystaj
z jednego ze schematów podświetlenia, stworzonych specjalnie dla gatunków FPS, MOBA, MMO czy RTS.
– Reactive (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Rozświetla klawisz po naciśnięciu,
lub – w osobnym trybie – pozostawia ślad przez jakiś czas, dzięki czemu klawiatura świeci tym jaśniej, im szybciej naciskasz klawisze.
– Wave (dla BlackWidow Ultimate Chroma): Tworzy falę, która rozświetli klawiaturę wszystkimi kolorami tęczy, tworząc energiczną i niekończącą się animację.
Chroma SDK umożliwi twórcom wykorzystanie nieskończonych możliwości podświetlenia urządzeń kompatybilnych z Razer Chroma. Wśród nich mogą znaleźć się dedykowane sygnały dla kluczowych wydarzeń w grach, jak atak bazy czy śmierć postaci.
Urządzenia wykorzystujące Razer Chroma będą debiutowały na rynku począwszy od września 2014 na www.razerzone.com.
Chroma SDK zostanie udostępniony pod koniec roku. Więcej informacji na www.razerzone.com/chroma