toshiba-logo

Toshiba Cloud Client Manager

Toshiba Cloud Client Manager (TCCM) – usługa w chmurze, pozwalająca firmom na łatwe zarządzanie urządzeniami typu end-point, zapewniająca pełną kontrolę nad zasobami, ich maksymalną wydajność i zgodność działania.

Administratorzy mogą teraz w pełni kontrolować firmowe urządzenia za pomocą przeglądarki internetowej, w czasie rzeczywistym, bez potrzeby inwestowania
w dodatkowe urządzenia lub systemy. TCCM zostanie zaprezentowane podczas Gartner Symposium ITXPO 2013.

Rozwiązanie nie tylko poprawia organizację czasu pracy, ale też zwiększa produktywność jego użytkowników, którzy zyskują swobodny dostęp do danych
i aplikacji przy użyciu komputerów stacjonarnych typu PC, laptopów, smartfonów czy tabletów. Usługa dodatkowo pozwala na zarządzanie różnymi systemami operacyjnymi.

TCCM automatyzuje prace administracyjne i wspiera systemy, które w przeciwnym razie musiałyby być nadzorowane w sposób manualny.

Dla klienta oznacza to łatwiejsze zarządzanie urządzeniami typu end-point,
za pomocą jednego pojedynczego interfejsu graficznego dostępnego on-line,
który stanowi część  struktury wykonującej zadania szybko i sprawnie.

Jako część usługi TCCM oferuje rozwiązania do zarządzania aktualizacjami, energią oraz monitoringiem stanu dysku twardego. Zapewnia również dodatkowe moduły, których zadaniem jest zarządzanie aktywami i oprogramowaniem oraz wprowadza moduł Mobile Device Manager, która zarządza urządzeniami mobilnymi.

Więcej odpowiednich aktualizacji i krótszy czas instalacji poprawek

Aktualizacje są wprowadzane przez producentów oprogramowania na bieżąco, dlatego funkcja zarządzania nimi, analizując systemy operacyjne i aplikacje, automatycznie rozpoznaje, która z aktualizacji jest niezbędna dla poszczególnego urządzenia. Rozwiązanie to pozwala na instalację  odpowiednich  i najbardziej potrzebnych aktualizacji, co skraca czas programów naprawczych. Wszystkie urządzenia IT typu end-point pozostają maksymalnie zabezpieczone. Dzięki temu,
w łatwy sposób może zostać zminimalizowane ryzyko i złożoność działań spotykanych w przedsiębiorstwach.

Zmniejszenie zużycia energii

Funkcja zarządzania energią pozwala na gromadzenie informacji na temat zużywanej przez urządzenia mocy w okroślonych odstępach czasu. Dostracza ona również danych na temat emisji dwutlenku węgla. Ustawienia zasilania mogą być monitorowane na planie zużycia energii i w ustawieniach Peak Shift, które zapewniają inteligentne równoważenie między głównym źródłem zasilania, a energią pozyskiwaną z baterii. W oparciu o poziom poboru energii, administrator IT może przejąć nad nią kontrolę, w celu zredukowania poziomu jej zużycia. Aby to zrobić, zastosować następujące działania: zakazać zmiany ustawień zasilania przez użytkownika, zastoswać ustawienia specjalne lub zainstalować oprogramowanie oszczedzające energię w urządzeniach typu end-point.

Minimalizacja utraty danych i przestojów

Utrata kluczowych danych znajdujących się na twardym dysku to odwieczna bolączka małych i średnich firm. Możliwość monitorowania stanu dysku twardego pozwala na wcześniejsze ostrzeżenie przed mającą nastąpić ewentualną awarią, dzięki czemu dane mogą być możliwie szybko i z odpowiednim wyprzedzeniem zabezpieczone lub przeniesione na inny nośnik. Korzystanie z wyjątkowego algorytmu opracowanego przez firmę Toshiba, który analizuje duże ilości danych
w chmurze oraz przewiduje potencjalne zagrożenia, umożliwia firmom podjęcie aktywnych działań tj. tworzenie kopii zapasowych czy zastępowanie twardych dysków innymi nośnikiami pamięci, co jest kluczowym rozwiązaniem
w celu zapewnienia skutecznego i efektywnego planu ciągłości działań w każdym przedsiębiorstwie.

Rozszerzenie wspracia na urządzenia mobilne i zarządzanie aktywami

Toshiba wprowadza również moduł Mobile Device Manager (MDM), umozliwiający zarządzanie urządzeniami mobilnymi. Będzie on dostępy w 2014 roku jako rozszerzenie istniejącego już narzędzia do zarządzania urządzeniami typu end-point Toshiba Smart Client Service (TSCM), TSCM 2.0.

Kolejne planowane udoskonalenia na pewno wyraźnie ułatwią podejmowanie decyzji dotyczących sprzętu i oprogramowania. Zarządzanie aktywami IT jest ważnym elementem każdej strategii organizacji. Dzięki TCCM administrator może korzystać
z ekranu zarządzania, aby zobaczyć pełną listę urządzeń w całej organizacji,
a następnie pozyskać więcej szczegółowych informacji odnośnie sprzętu.

Funkcja zarządzania systemem posiada również przydatne informacje na temat różnych rodzajów oprogramowania znajdujących się na wszystkich urządzeniach typu end-point. Dzięki gromadzeniu danych na temat używanego sprzętu
i oprogramowania zainstalowanego na każdym urządzeniu, użytkownicy mają wszystko czego potrzebują, aby podjąć bardziej świadomą decyzję odnośnie zakupów i redystrybucji zasobów.

Zarządzanie urządzeniami mobilnymi staje się coraz bardziej znaczące ze wględu na fakt coraz większego wykorzystywania do pracy tabletów i smartfonów. Narzędzie Toshiba MDM działające wśród wielu dostawców oraz na różnych systemach operacyjnych i platformach, pozwala organizacjom zarządzać urządzeniami mobilnymi poprzez tworzenie specjalnych profili użytkowniów, umożliwiających dostęp do danych, aplikacji oraz wdrażanie środków bezpieczeństwa tj.szyfrowanie danych lub blokwanie urządzeń. Polityka użytkowania i uprawnienia mogą być również stosowane w aplikacjach biznesowych zainstalowanych na komputerze
i urządzeniach użytkowników przyjmując opcję “Bring Your Own Device” (BYOD).

TCCM i TSCM 2.0 będą dostępne w Europie na początku 2014 roku.

 

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post

Komentarze