Według serwisu VGLeaks.com systemem napędzającym serce konsoli PlayStation 4 jest zmodyfikowany FreeBSD 9.
Architektura PS4 bazuje na wariancie x86_64, nic więc dziwnego, że Sony zdecydowało się na przystosowaną do konkretnych zadań wersję OS’a na bazie UNIX’a, który ma o wiele większe możliwości niż to, co zamknięto w PS3 wraz z procesorem Cell. Niektórych może dziwić fakt, iż wybrano FreeBDS, gdyż ten system nie posiada żadnych stabilnych sterowników dla kart firmy AMD, a przecież to ich podzespoły zostały zaimplementowane w najnowszej konsoli Sony.
Najprawdopodobniej Sony i AMD wspólnymi siłami przekonwertowali istniejące już sterowniki bazujące na kodzie źródłowym z Catalyst Software, bądź stworzyli zupełnie nowe, aby całość współgrała jak należy. Nie zmienia to jednak faktu, iż podjęte kroki były ukierunkowane pod deweloperów, którzy chcąc zatrzeć przykre wspomnienia związane z tworzeniem gier na PS3, będą mieli ułatwiony cały ten proces.
[Aktualizacja]
Oto zdjęcia z ekranu dev-kita PS4 drugiej generacji.