Tegoroczne E3 było dla studia Gaijin Entertainment debiutem na targach w Los Angeles – jednych z najpopularniejszych w całej branży elektrycznej rozrywki. Mimo debiutu, wielokrotnie nagradzany wydawca i twórca gier z siedzibą w Moskwie, zaprezentował wiele unikalnych rozwiązań związanych z grą War Thunder.
War Thunder był jedyną grą, która wspierała rozgrywkę pomiędzy 5 różnymi platformami w jednym momencie, w tym: PC, Mac, OS, Linux oraz PlayStation 4. Dodatkowo, na prywatnych pokazach z wybranymi mediami, została zaproponowana nieujawniona jeszcze platforma.
War Thunder obsługiwany jest również przez OnLive, lidera grania w chmurze. Dzięki usłudze CloudLift, która umożliwia użytkownikom PC granie na urządzeniach mobilnych, gra studia Gaijin Entertainment dostępna jest również na platformach przenośnych. Żadna inna gra na E3 2014, a w praktyce żadna inna gra na świecie nie może pochwalić się tak rozbudowaną funkcją crossplatform.
Co więcej, żadna inna gra symulator na E3 i na świecie nie posiada tak dużej bazy samolotów jak War Thunder, który ustanowił Rekord Świata Guinnessa www.guinnessworldrecords.com oferując 303 unikalne powietrzne maszyny w pierwszych miesiącach bieżącego roku. Do czasu E3 2014 ta liczba zwiększyła się z 303 do 345, zaś Gaijin Entertainment ogłosił, że kolejne samoloty będą pojawiały się z każdą dużą aktualizacją.