Tytuł zaoferuje graczom nowe sposoby interakcji ze światem, ekspansji imperium na mapie świata, rozwoju kulturowego i rywalizowania z największymi historycznymi przywódcami, a wszystko to, by zbudować cywilizację, która oprze się próbie czasu.
„Gry z cyklu Sid Meier’s Civilization już od 25 lat uważa się za definiujące gatunek gier 4X” powiedział Christoph Hartmann, prezes firmy 2K. „Nie ma lepszego sposobu na uczczenie srebrnej rocznicy naszej najdłużej żyjącej marki, niż stworzenie długo oczekiwanej Sid Meier’s Civilization VI, które zapewni najbardziej szczegółowe, najpiękniejsze i najbardziej kompletne doświadczenie, jakie kiedykolwiek udało nam się zawrzeć w grze Civilization”.
Sid Meier’s Civilization VI ma być kamieniem milowym w serii Civilization. W Sid Meier’s Civilization VI miasta w fizyczny sposób będą rozrastały się na mapie świata, by otworzyć nowe strategiczne możliwości, a aktywne odkrywanie nowych technologii i kultura odblokują nowe ścieżki gry. Zróżnicowani liderzy będą dążyli do realizacji swoich planów opartych na cechach charakteru postaci historycznych w czasie gdy gracze będą brali udział w wyścigu o zwycięstwo, które odniosą w sposób zależny od swojej gry.
„Sid Meier’s Civilzation VI oparte jest na niezmiennych fundamentach serii Civilization, do których dodaliśmy mnóstwo nowych ekscytujących elementów” – powiedział Ed Beach, główny projektant z firmy Firaxis Games. „Wizualny wygląd gry zainspirowany został mapami i narzędziami z ery odkryć geograficznych, wprowadziliśmy również wiele kluczowych zmian w rozgrywce, takich jak rozrastające się miasta i aktywne odkrycia, dzięki czemu Sid Meier’s Civilization VI zaoferuje równocześnie zupełnie nowe doświadczenie i wszystko to, co sprawia, że seria Civilization jest tak wyjątkowa.”
Gra ukaże się w polskiej i angielskiej wersji językowej na PC z Windows 21 października 2016 roku zarówno w wersji pudełkowej i cyfrowej.
Cechy gry:
· Bezkresne imperia: Dzięki nowej mapie możesz podziwiać cuda swojego imperium w nieznany wcześniej sposób. Każde miasto rozprzestrzenia się na wiele pól, więc można kierować ich rozwojem tak, by w pełni wykorzystać otaczający je teren.
· Aktywne badania: Odblokowuj wzmocnienia przyspieszające historyczny rozwój twojej cywilizacji. Żeby dodatkowo wspierać ten proces, używaj jednostek do czynnej eksploracji, przebudowy otoczenia i odkrywania nowych kultur.
· Dynamiczna dyplomacja: Natura interakcji z innymi cywilizacjami zmienia się w trakcie gry: od pierwszych, często splamionych krwią kontaktów, aż po sojusze i negocjacje w późniejszych etapach.
· Łączenie jednostek: Rozbudowano system “jednej jednostki na pole”, co pozwala na łączenie jednostek wsparcia z innymi oddziałami, jak na przykład wzmacnianie piechoty siłami przeciwpancernymi, czy też ochronę osadników przez grupy wojowników. Można też łączyć podobne jednostki, tworząc odpowiednio potężniejsze „korpusy”.
· Ulepszona gra wieloosobowa: Oprócz korzystania z tradycyjnych trybów gry wieloosobowej można będzie współpracować i współzawodniczyć ze znajomymi w licznych scenariuszach zaprojektowanych tak, by dało się je ukończyć w trakcie jednej sesji gry.