Gra pojawi się na komputery PC również w wersji cyfrowej w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej do wyboru. Tytuł, który ma ukazać się jesienią 2014 roku, pozwoli graczom udać się na ekspedycję w kosmos, podczas której poprowadzą oni swoich podwładnych ku nowym granicom, skolonizują nieznaną planetę i stworzą nową cywilizację. Za lokalizację odpowiada firma Qloc S.A.
W Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth gracze pokierują rozwojem ludzkości poza ramami czasowymi dostępnymi w tradycyjnych grach serii i stworzą opowieść o przyszłości człowieka na innej planecie. Po raz pierwszy w historii będzie możliwość poprowadzenia frakcji charakteryzującej się zróżnicowaną kulturą i stworzą nowe cywilizacje. Fani serii otrzymają wachlarz nowych możliwości, w tym nielinearny rozwój technologii, możliwość dużej modyfikacji wybranej przez siebie frakcji oraz całą nieznaną planetę, która zmieni tożsamość każdego z przeciwników w zależności od podjętych przez niego wyborów.
„Seria Civilization, która w zeszłym roku obchodziła 23. rocznicę powstania, posiada reputację jednej z najlepszych i najdłużej istniejących serii w historii gier komputerowych” – powiedział Christoph Hartmann, prezes 2K. „Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth na bazie tych sukcesów rozwija ją w nowym kierunku, pozwalając graczom badać nieznaną przyszłość na obcej planecie”.
„Zespół pracujący nad grami z serii bardzo cieszy się z możliwości kontynuacji historii z Civilization i umieszczeniu akcji gry w przyszłości, bo pozwala to na wyzwolenie się z ograniczeń kontekstu historycznego” – powiedział Sid Meier, dyrektor rozwoju kreatywnego w Firaxis Games. „Zawsze pozwalaliśmy naszym fanom tworzyć historię ludzkości, zaś Civilization: Beyond Earth da im możliwość ukształtowania również jej przyszłości”.
Do najważniejszych cech gry Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth należą:
• Tworzenie przygody: Gracze stworzą swoją tożsamość kulturową, wybiorą przywódcę ekspedycji i będą ją sponsorować. Zbudują statek kosmiczny, zaopatrzą go oraz wyślą na jego pokładzie kolonistów. Będą też mieli bezpośredni wpływ na warunki początkowe rozgrywki zaraz po przybyciu na nową, nieznaną planetę.
• Nieznany świat: Odkrywając blaski i cienie nowej planety pełnej niebezpiecznych obszarów, tajemniczych zasobów naturalnych i wrogich form życia zupełnie innych niż te na ziemi, gracze będą budować posterunki, odkrywać starożytne relikty obcych, oswajać miejscowe istoty, tworzyć kwitnące miasta i zakładać szlaki handlowe, by ich lud żył w dostatku.
• Nowa sieć technologii: Aby odzwierciedlić sposób zdobywania przez człowieka wiedzy w niepewnej przyszłości, technologia postępować będzie w ramach serii nieliniowych wyborów, które wpłyną na kierunek rozwoju ludzkości. Sieć technologii zorganizowana będzie wokół trzech szeroko rozumianych wątków, z których każdy otrzyma własny warunek zwycięstwa.
• Nowy system zadań: Zadania wypełnią opowieści o planecie. Pomogą one graczom, prowadząc ich przez serię misji pobocznych, które nauczą ich eksploatacji surowców, ulepszania jednostek i czynienia postępów w grze.
• Nowa warstwa gry – orbita: Gracze będą budować i wykorzystywać zaawansowane satelity wojskowe, ekonomiczne i naukowe, które zapewnią możliwości ofensywne, obronne i wsparcia z poziomu orbity.
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth będzie należeć do pierwszej fali produktów, które nie tylko wykorzystają DirectX 11, ale będą też zoptymalizowane pod kątem najnowszych technologii grafiki AMD. Złożą się na to: nowy interfejs programowania grafiki Mantle zwiększający wydajność, AMD CrossFire umożliwiający rozgrywkę w rozdzielczościach Ultra HD i możliwie najlepszą jakość obrazu oraz AMD Eyefinity – technologię, która pozwala na grę w trybie panoramicznym przy wykorzystaniu do sześciu odrębnych monitorów HD podłączonych do jednej karty graficznej.
Więcej informacji na www.civilization.com. Grę można już zamawiać w przedsprzedaży na muve.pl