Razer ogłosił dzisiaj wprowadzenie na rynek kamery internetowej Razer Stargazer. Kamera dostarcza najlepszej jakości obraz wideo, a jej twórcy uprościli proces tradycyjnego ustawiania streamingu.
Razer Stargazer zrewolucjonizuje sposób używania kamery internetowej, stając się pierwszym urządzeniem tego rodzaju przystosowanym do produkcji wysokiej jakości filmów streamingowych. Tym samym Razer Stargazer ustanawia nowe standardy przechwytywania obrazów z szybkością 60 klatek na sekundę w jakości 720p, prześcigając typowe dla większości innych kamer ograniczenie 30 klatek na sekundę, a także umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości 1080p z prędkością 30 klatek na sekundę. Ponadto Razer Stargazer wyposażony jest w mikrofon z automatyczną redukcją szumów i dual-array.
Zasilany przez Intel RealSense SR300 Razer Stargazer posiada także funkcje nowej generacji, za sprawą których redefiniuje możliwości użytkowej kamery internetowej.
Dzięki funkcji dynamicznego usuwania tła Razer Stargazer użytkownicy nie będą już musieli ustawiać pełnowymiarowych zielonych teł tradycyjne używanych przez streamerów. Wbudowana technologia Intel RealSense umożliwia kamerze inteligentne wyczucie głębi i odseparowanie pierwszego planu od tła. Funkcja jest wspierana przez popularne oprogramowania do nadawania jak OBS, XSplit i Razer Cortex: Gamecaster.
Funkcja dynamicznego usuwania tła otwiera również przed użytkownikami inne możliwości oprócz tych związanych z grami. Będą oni mogli usuwać lub wymieniać tła w czasie wideo-konferencji za pośrednictwem Skype z Personify. Kamera obsługuje również FaceRig, QQ Video i ooVoo. Także skanowanie 3D twarzy i obiektów jest dostępne natychmiast po uruchomieniu, pozwalając użytkownikom z pełną dokładnością przenieść przedmioty ze świata rzeczywistego do wirtualnego w jakości full-HD. Funkcja ta może znacznie wspomóc rozwój gier, ponieważ umożliwia szybkie przechwytywanie skanów 3D, które mogą zostać bezpośrednio zaimportowane do silników tworzenia gier jak Unity.
Razer Stargazer oferuje swoim użytkownikom najbardziej zaawansowaną funkcję rozpoznawania twarzy i gestów dostępną w kamerze użytkowej. Kamera jest w stanie śledzić aż do 78 punktów na twarzy i 22 punktów na każdej dłoni. Dzięki temu sensorycznemu udogodnieniu użytkownicy mogą odblokować swoje komputery za pomocą systemu zabezpieczającego Windows Hello opartemu na rozpoznawaniu twarzy, uruchomić aplikacje gestami i grać w gry, które śledzą ich wyraz twarzy czy ruch rąk jak Nevermind i Laserlife, i jeszcze bardziej zagłębić się w prowadzoną rozgrywkę.
„Przez ostatnie parę lat nie mieliśmy do czynienia z żadną prawdziwą innowacją w technologii kamer internetowych, za wyjątkiem rozdzielczości,” komentuje Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razer. „W obecnych czasach więcej ludzi niż kiedykolwiek wcześniej aktywnie streamuje lub prowadzi wideo-konferencje, a ich potrzeby się stale zmieniają. Razer Stargazer jest w stanie zrewolucjonizować pracę streamerów gier, gwiazd YouTube’a, projektantów 3D i twórców gier, dzięki dodatkowym, ponadprzeciętnym funkcjom. Mówiąc wprost, jest to kamera internetowa przyszłości.”
W ostatnich latach rozwinął się zwłaszcza streaming gier. Według sporządzonego w 2015 roku raportu SuperData związane z grami treści streamingowe i odpowiedzialne za nie studia warte są, w skali światowej, 3,8 miliardów dolarów, a ich widownia liczy ponad 480 milionów osób.
Razer Stargazer dołącza do szerokiej gamy sprzętu streamingowego, jak mikrofony Razer Seiren i Seiren Pro oraz inne akcesoria, dostępnego w sklepie Razer. Produkt wejdzie do sprzedaży w drugim kwartale 2016. Razer planuje wysłać ograniczoną liczbę Razer Stargazer za darmo streamerom za pomocą swojego Sponsored Streamer Program.
Cena:
U.S. $199.99 / EU €239.99
Dostępność:
Razer Store – Q2 2016
Świat – Q2 2016