Valve ogłosił wprowadzenie nowego narzędzia dla deweloperów, które ma umożliwić zarządzanie przecenami tytułów oferowanych na Steam.
Dzięki niemu dowolna produkcja dostępna na platformie Valve będzie mogła uczestniczyć w cotygodniowych przecenach lub otrzymać obniżoną cenę w dowolnym terminie. Wydawcy sami zdecydują, czy wartość procentowa dyskontu jest dla nich satysfakcjonująca, czy może jednak uraczą graczy jeszcze bardziej okazyjną ceną swojego produktu. Wiadomo, że przeceny mogą być ustalane z dwumiesięcznym wyprzedzeniem i potrwają 2 tygodnie każda.
Steamowe wyprzedaże w środowisku deweloperów budzą mieszane uczucia. Znane są przypadki firm, które dzięki obniżkom cen zanotowały znaczny wzrost przychodów, ale są i takie, które sprzedają się gorzej z tego powodu. Beneficjenci chwalą system przecen, natomiast firmy, które na tym tracą, twierdzą, że gracze w większości nie są już zainteresowani kupowaniem gier zaraz po premierze i czekają na obniżki, tym samym zmniejszając zyski producentów. Jedno jest pewne: nowy system na pewno wprowadzi przejrzystość cenową i da większą kontrolę deweloperom nad przecenami na Steam.