Jakiś czas temu Sony ogłosiło prace nad konkurencją dla Oculus Rift – headsetem Virtual Reality. Prace trwały od ponad 3 lat, a cały proces owiany był tajemnicą.
Zupełnie inaczej jak w przypadku Oculusa, do projektu Sony nie byli dopuszczani deweloperzy ani przedstawiciele mediów na żadnym etapie produkcji. Podczas targów GDC 2014 Sony w końcu ujawniło światu swoje nowe dziecko.
Pod nazwą Project Morpheus kryje się dopracowany w szczegółach headset, który Sony opisuje sześcioma określeniami, będącymi najważniejszymi punktami całego projektu: dźwięk, kontrola, tracking, łatwość użytkowania, efekty wizualne, zawartość. Urządzenie wykorzystuje system śledzenia pozycji znany z PS Move.
Pierwsze zdjęcia prezentujące Morfeusza przywodzą na myśl narzędzie tortur, jednakże wygląd nie jest jeszcze ustalony. Czekamy na kolejne informacje na temat nowego projektu Sony.
Specyfikacja urządzenia:
- rozdzielczość 1080p 90-stopniowy kąt widzenia
- 15mm odległości od oczu
- odświeżanie 1000hz
- Pełne 360-stopni podczas poruszania się
Obecnie sprzęt ten testowano w takich tytułach jak: God of War, Thief i Eve Valkyrie. Nie podano natomiast, czy Morpheus w pełni obsługuje te produkcje, czy jedynie wybrane fragmenty.
Szef PlayStation – Shuhei Yoshida – był pod wielkim wrażeniem, gdy przetestował hełm w God od War:
„Gdy spojrzałem w dół, to zobaczyłem, jak moje ciało jest ciałem Kratosa. To było niesamowite przeżycie.”
Poniżej możecie zobaczyć, jak wyglądały wcześniejsze wersje hełmu Sony.