Wymagania minimalne (30 kl./s):
System operacyjny: Windows 7/Windows 8/Windows 10
Procesor: Intel Core i3 lub AMD Phenom X3 8650
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 460
Pamięć: 4 GB RAM
Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
Wymagania zalecane (60 kl./s):
System operacyjny: Windows 7/Windows 8/Windows 10
Procesor: Intel Core i5 lub AMD Phenom II X3 lub lepszy
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 lub lepsza
Pamięć: 6 GB RAM
Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca
Rynek gier komputerowych od dawna czekał na powiew świeżości, na coś, co ucieszy fanów strzelanek, platformówek czy nawet wyjadaczy gatunku gier RPG. Overwatch to nowy produkt ze stajni Blizzarda. Ale czym jest Overwatch i komu się spodoba najbardziej?
W ostatnim czasie rynek gier komputerowych cierpiał, niestety, na dużą ilość nieudanych produkcji, takich choćby jak The Division, czekaliśmy na wiele premier i kontynuacji gier, gdzie producenci nas zawodzili i przenosili daty, wiele gier nie spełniło naszych wymagań i oczekiwań. W tym czasie jednym z nielicznych developerów, którym zawsze mogłem ufać, jest twórca takich gier jak StarCraft, Diablo, WarCraft czy HearthStone. Oczywiście mówię tutaj o Blizzardzie. Dla producenta premiera Overwatch to wyjątkowa chwila, gdyż całkowicie nowej gry nie wypuścił już od wielu lat, a co najważniejsze wiedział, jak wielkie wymagania stawiają przed nim rzesze fanów. Blizzard to jedyny producent, któremu ufam i który rzadko zawodzi graczy. Tak jest i tym razem, Overwatch to gra wyjątkową i bardzo dopracowana, która zaspokoi niejednego wymagającego fana gier komputerowych.
Ale czym tak właściwie jest Overwatch? Mówi się, że to gra łącząca w sobie wiele gatunków gier i tak jest w rzeczywistości. Nowa gra Blizzarda to przede wszystkim FPS, który łączy w sobie elementy strategiczne, klasy bohaterów (obrony, ataku, wsparcia czy konstruktorów) oraz wiele pomysłów z League of Legends czy swojej pozycji Heroes of the Storm. Ja będę miał na to wszystko swoje określenie: HeroFPS, które myślę że odda w zupełności wszystko co zostało „wmieszane” w Overwatch. Blizzardowska produkcja to przede wszystkim gra dla wielu graczy z wymaganym dostępem do Internetu podczas każdego trybu rozgrywki.
W grze znajdziemy 5 trybów rozgrywki: Szybka gra, Gra przeciwko SI, Gra dowolna oraz zmieniającą się co tydzień Rozróbę tygodnia. Jeszcze jednym trybem dostępnym od 25 poziomu doświadczenia jest tryb Rywalizacji Sezonowej wprowadzony w grę od 29 czerwca.
Overwatch to gra oferująca mecze składająca się z 6 bohaterów, którymi mogą być nasi przyjaciele, losowo generowani inni gracze lub w przypadku gry dowolnej lub przeciwko SI – boty. Nowa gra Blizzarda jako tako pozycji Single Player nie posiada. Do naszej dyspozycji oddano jednak tryb rozgrywki Gry dowolnej, który może sprowadzać się do gry przeciwko botom i wraz z botami. Niestety, w takim rybie nie dostajemy żadnych punktów doświadczenia ani nagród więc należy go traktować bardziej jako samouczek. Inaczej ma się już sprawa kiedy gramy w trybie Przeciwko SI, gdzie co prawda gramy przeciwko botom, ale już tylko z innymi graczami i w tym trybie developer zdecydował się już nas nagradzać za wygrane w meczach punktami doświadczenia, pokazując tym samym już na starcie, że gra będzie szła w kierunku trybu Multiplayer. Oczywiście wspomniany tryb Gry dowolnej to także możliwość dobrania drużyny dla potrzeb e-sportu gdzie możemy zagrać przeciwko konkretnej drużynie lub graczom oraz na wskazanych mapach oraz zasadach.
Za grę multiplayer głównie odpowiadają tryby: Szybkiej Gry, Gra przeciwko Si, Rozróby tygodnia oraz Rywalizacji sezonowej. Szybka gra to oczywiście pozycja odpowiedzialna i wskazująca już samą swoją nazwą na szybką grę, gdzie zostaniemy szybko dodani do losowej drużyny poszukującej gracza i rozpoczniemy mecz przeciwko innym rówieśnikom. Gra przeciwko SI to tryb gdzie dołączymy do drużyny grającej przeciwko botom w 3 dostępnych poziomach trudności: niski, średni oraz wysoki, pozycja doskonała na rozpoczęcie przygody z Overwatch. Kolejny tryb, Rozróba tygodnia to gra opierająca się na unikalnych, zmieniających się co tydzień zasadach, dla przykładu w obecnym tygodniu możemy zagrać tylko bohaterami: Lucio, Łaska, Symmetra, Zenyatta ale pod warunkiem limitu 2 takich samych bohaterów w drużynie. Świetna pozycja wymuszająca na graczach myślenie i podejście strategiczne do walki w nieco odmienny, niecodzienny sposób by wygrać mecz. Nowym trybem rozgrywki, bo dostępnym od 29 czerwca jest tak zwana Rywalizacja, w której zagramy o pozycję w rankingu w danym sezonie. W trybie sezonowym liczy się już nie tylko każda wygrana ale i także każda przegrana. W pierwszym sezonie za rozegranie pierwszych 10 gier, po których zostaniemy przydzieleni do odpowiedniego poziomu otrzymamy ikonkę i spray, natomiast najlepszych 500 graczy otrzyma animowany spray.
Elementem wyróżniającym Overwatch na tle pozostałych strzelanin sieciowych jest dwudziestu jeden bohaterów z czego każdy jest odpowiedzialny za inny sposób gry. Możemy tutaj wyróżnić bohaterów wsparcia, obrony, ataku czy tak zwanych konstruktorów. Widać, że Blizzard poświęcił wiele czasu na dopracowanie tych elementów a każdy z bohaterów jest odpowiedzią na innego bohatera mając do dyspozycji bohaterów „tarczy” i „miecza”. Dla przykładu kiedy drużyna przeciwna gra Bastionem, który potrafi się przemienić w wieżyczkę strzelniczą z bardzo dużym DPSem, to świetną odpowiedzią z drużyny przeciwnej będzie Wieprzu, który swoim łańcuchem doskonale będzie potrafił zdjąć z pozycji Bastiona dając wolną drogę dla pozostałych członków drużyny. Wieprzu to także odpowiedź na innych konstruktorów czy snajperów. Oczywiście na Wieprza jest także wiele odpowiedzi innymi bohaterami chociażby Divą, Winstonem czy Farą. Całość systemu bohaterów jest bardzo spójna i mocno dopracowana a możliwość zmiany bohaterów podczas meczu daje dodatkowy smaczek grze gdzie ciągle musimy „kombinować” by wykazać się większą przebiegłością niż przeciwnik.
Ale bohaterowie to nie wszystko. Gdy dochodzi do elementów strategi i dobrego dobrania drużyny by wygrać mecz, bardzo ważną sprawą jest także sama mapa i tutaj Blizzard także pokazuje, że dopracował ten element i zadbał by całość była spójna i dopracowana a niektóre elementy samej mapy były wykorzystywane do drużyny by wygrać. Oczywiście nie mówię tutaj o samych map hackach czy zbugowanych miejscach (których brak), ale o przepaściach, pozycjach dla snajperów czy w przypadku Obrony specjalnych „lepszych” miejsc dla konstruktorów.
Mając to wszystko na uwadze uważam Overwatch za kolejne arcydzieło, a Blizzard kolejny raz dowiódł nam, że gry które ma pod swoimi ramionami to iście perełki na tle innych produkcji. Warto było czekać. Porducent nauczył nas jeszcze czegoś, nigdy nie zapomina o swoich produkcjach i ciągle je polepsza dodając nowe elementy jak mapy, bohaterowie czy skiny bohaterów. Dla przykładu swoją inną grę, Diablo 3 potrafi do dzisiejszego dnia usprawniać dodając nowe elementy i sposoby na grę pokazując, że nigdy nie zapomina o swoich fanach. W swojej ocenie daję 10/10 a wszystkich grających w Overwatch, zapraszam na nasz serwer TS3: ts.gildia.pl, gdzie będziecie mogli znaleźć innych graczy poszukującej wspólnej przygody.