Dzień ten w końcu musiał nastać. Po wielu miesiącach testów, poprawek oraz darmowej zabawy w ciągle szlifowaną rozgrywkę nowego dodatku StarCrafta II, beta dobiega końca. W dniu dzisiejszym serwery testowe zostaną zamknięte. Trzeba przyznać, że jak zwykle Blizzard bardzo sumiennie podchodzi do tematu tworzenia w kompletnego, zbalansowanego i grywalnego produktu. Sam Heart of the Swarm zaś, jako kontynuacja jednej z dwóch najpopularniejszych obecnie na świecie gier e-sportowych, jest grą od której będzie się wymagać wiele.
Nie wiemy oczywiście jak będzie wyglądać rogrywka single player. Ten tryb testowany był przez starannie dobraną grupę ludzi, i żadna informacja kluczowa dla fabuły nie ujrzała póki co światła dziennego.
To nad czym skupialiśmy się jednak przede wszystkim to tryb multi. Zaszło wiele zmian zarówno w mechanice jak i interfejsie. Blizzard wydaje się słuchać tutaj fanów i graczy, starannie dodając funkcje które usprawnią ten tytuł pod kątem rozgrywek e-sportowych. Ułatwiono komunikację (klany, grupy). Poprawiono system szkoleniowy dla osób mniej obeznanych z mechaniką RTS (poprawione rozgrywki z AI, matchmaking bez uwzględniania ladderu). Wreszcie znacznie usprawniono interfejs i funkcjonalność obserwatorów i sędziów (wznawianie z powtórek, większa funkcjonalność mini mapy oraz wiele innych). Dodano nowe jednostki. Te, które już w poprzedniej edycji uznano za mniej funkcjonalne, zostały odpowiednio przebudowane. Tak na prawdę Heart of the Swarm stał się kompletnie nowym tytułem, do którego będziemy musieli przyzwyczaić się niemal od początku. Jak się te wszystkie zmiany przyjmą? Mam nadzieję, że zostaną przyjęte pozytywnie.
Warto też wspomnieć, że beta testy HotS były też nie tylko wielką okazją do zapoznania się z nowym tytułem, ale także i tematem wielu nieoficjalnych turniejów i „show-matchy”. Daleko nie szukając, nawet my wraz z serwisem StrefaSC zorganizowaliśmy serię dwóch turniejów GuildZone Cup. Nagrodami były preordery od CDP.pl na pełną wersję dodatku, który już za 12 dni ujrzy światło dzienne. Dodatkowo też mozna było wygrać kupony rabatowe w wysokości 100 zł od KeYe.pl oraz kilka gier od Gildia.pl. Wszystko we wspaniałej atmosferze rozgrywek pomiędzy topowymi graczami polskiej sceny StarCrafta oraz wspaniałym dopingu publiki jednego z najlepszych polskich komentatorów – Michała „Zedda” Bogacza. Chcielibyśmy w tym miejscu serdecznie wszystkim podziękować, zarówno tym, którzy wzięli udział, tym którzy oglądali, ale także wszystkim tym, którzy przyczynili się do powstania tego turnieju. W szczególności podziękowania nalezą się Ani „Hexie” Pączek za wspaniałą współpracę oraz całemu teamowi Strefy StarCraft za „ogar” przy administrowaniu turniejem. Jego sukces pokazał nam, że warto takie akcje powtarzać w przyszłości, i obiecujemy Wam, że tak właśnie uczynimy. Wypatrujcie więc informacji o kolejnych GuildZone Cup już po uruchomieniu Heart of the Swarm.
Na zakończenie chcielibyśmy oficjalnie pogratulować wszystkim zwycięzcom oraz zaprosić do obejrzenia materiałów VOD z turnieju:
Turniej pierwszy:
StarCraft II: Heart of the Swarm – wersja pudełkowa, kupon na zakup dowolnego tytułu do kwoty 100PLN w sklepie Keye.pl – Nerchio
StarCraft II: Heart of the Swarm – wersja pudełkowa – Królu
Nagroda pocieszenia – gra LEGO: Lord of the Rings (PC) – Sweter
Turniej drugi:
StarCraft II: Heart of the Swarm – wersja pudełkowa, kupon na zakup dowolnego tytułu do kwoty 100PLN w sklepie Keye.pl – Dana
StarCraft II: Heart of the Swarm – wersja pudełkowa – Pal
Nagroda pocieszenia – gra Hitman: Absolution (PC) – Kloc
Nagrody sponsorowali:
Turniej GuildZone Cup został zorganizowany dla Was przez:
Gildia Gier Komputerowych (GGK.Gildia.pl) , Strefa StarCraft (StrefaSC.pl)
A castowany był przez ZeddTV – czyli Michała „Zedda” Bogacza