Rodzina procesorów graficznych opartych na architekturze Pascal wzbogaciła się o model GTX 1060. Stanowi on uzupełnienie modeli GTX 1080 i 1070, które miały swoją premierę dwa miesiące temu i od tego czasu wsławiły się świetną wydajnością w testach i grach.
Podobnie jak pozostałe procesory graficzne oparte na architekturze Pascal, GTX 1060, który kosztuje 249 USD, został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej wydajności na wat zużytej mocy. Nowy GeForce jest produkowany w 16 nm procesie produkcyjnym FinFET i dorównuje wydajnością kartom GTX 980, a więc jest w stanie sprostać wymaganiom gier opartych na DirectX 11/12, zużywając przy tym 120 watów.
GTX 1060 został wyposażony w 1280 rdzeni CUDA, 6 GB pamięci GDDR5 o przepustowości 8 Gbps, maksymalna wartość częstotliwości zegara taktującego dla tego modelu wynosi 1,7GHz, przy czym entuzjaści mogą z łatwością zwiększyć ją do 2 GHz, zyskując dodatkową wydajność. Według testów przeprowadzonych na najpopularniejszych grach, model 1060 jest średnio 15% szybszy i 75% bardziej wydajny energetycznie od najbliższych konkurencyjnych produktów.
Karty GTX 1060 będą dostępne od 19 lipca. Firmy które zapowiedzieli swoje modele to ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY i Zotac.
Technologia SMP w kluczowych silnikach gier dla ponad 30 tytułów
GTX 1060 obsługuje środowisko programistyczne (SDK) NVIDIA VRWorks, które pozwala scalić parametry fizyki gry z tym, co widzą, słyszą i dotykają w gracze, a tym samym stworzyć znacznie bardziej realistyczniejsze gry.
W pakiecie VRWorks zawarto autorską technologię NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, dzięki której GTX 1060 może wyświetlać obraz niezależnie dla dwóch oczu użytkownika jednocześnie, zwiększając nawet trzykrotnie wydajność tytułów rzeczywistości wirtualnej w porównaniu z procesorami poprzedniej generacji.
Technologia Simultaneous Multi-Projection zostanie też wykorzystana w najpopularniejszych silnikach gier, takich jak Unreal Engine i Unity. Rozpoczęto już prace nad ponad 30 tytułami wykorzystującymi to rozwiązanie, w tym Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft i Raw Data.
Obsługa technologii Ansel w Mirror’s Edge: Catalyst’ i “Wiedżmin 3”, dostępna w tym miesiącu
Ansel umożliwia graczom komponowanie ujęć z gier, ustawianie kamery w dowolnym kierunku i z dowolnego miejsca w świecie gry, a także wykonywanie zrzutów ekranowych o 360-stopniowym kącie widzenia, które można wyświetlać za pomocą zestawu VR lub okularów Google Cardboard.
Pierwszą grą, która już w przyszłym tygodniu będzie w pełni obsługiwać Ansel jest Mirror’s Edge: Catalyst, Drugi tytuł, Wiedźmin 3: Dziki Gon, będzie dostępny jeszcze w tym miesiącu. Trwają prace nad szeregiem innych tytułów obsługujących tę technologię, w tym Fortnite, Paragon i Unreal Tournament, Obduction, The Witness, Lawbreakers, Tom Clancy’s The Division oraz wyczekiwana przez wszystkich No Man’s Sky studia Hello Games.
VR Funhouse z obsługą GTX 1060 wkrótce na Steamie
NVIDIA VR Funhouse – autorska gra przygotowana przez firmę NVIDIA zostanie udostępniona bezpłatnie za pośrednictwem serwisu Steam. VR Funhouse został stworzony w oparciu o silnik Unreal Engine studia Epic Games i będzie obsługiwany przez karty GTX 1080, 1070 i 1060 oraz gogle VR HTC Vive. VR Funhouse będzie udostępniony jako rozwiązanie typu open source, oferując deweloperom i artystom możliwość tworzenia własnych efektów i atrakcji.