Zespół Briana Fargo chce na Kickstarterze zebrać 1,25 miliona dolarów – czyli połowę założonego minimalnego budżetu na produkcję The Bard’s Tale IV. Zgodnie z wypracowanym modelem, co najmniej połowa środków będzie pochodziła bowiem od samych twórców. Studio stawia graczy w partnerskiej roli wydawców i – co więcej – umożliwia niezależną i stałą pracę deweloperów.
30 lat temu pierwsza gra z serii The Bard’s Tale położyła podwaliny pod legendę Briana Fargo jako twórcy wybitnych gier RPG i sprawiła, że nazwę Interplay poznali gracze na całym świecie. Kreatywną pasję, zakochanych w RPG ludzi i ducha dawnego Interplay odnajdziemy dziś w inXile Entertaimnent – studiu, które dziś zwraca się do światowej społeczności graczy z propozycją: złóżmy się na produkcję gry, która przywróci dungeon crawlery do dawnej świetności.
The Bard’s Tale IV nie będzie nawiązywał do debiutanckiej produkcji inXile, Opowieści Barda, która z humorem i podchmieloną pieśnią na ustach podbiła w 2005 roku serca polskich graczy. Nowa produkcja to przede wszystkim powrót do korzeni tej historycznej serii, a zarazem korzeni gatunku komputerowych RPG. The Bard’s Tale 4 będzie klasycznym dungeon crawlerem i przeniesie graczy do bogatego świata podziemi i niekończących się labiryntów pełnych zagadek, bogactw i śmiertelnych niebezpieczeństw.
Historia pozwoli przenieść się także na ulice Skara Brea, miasta znanego już z pierwszej odsłony The Bard’s Tale, inspirowanego autentyczną neolityczną szkocką osadą, której ruiny liczą sobie więcej wieków, niż słynne egipskie piramidy. Szkockie inspiracje będą również motywem przewodnim ścieżki dźwiękowej.
Ten barwny, fascynujący, inspirowany kulturą celtycką świat, gracze poznają z perspektywy pierwszej osoby. Wykorzystywany przez inXile silnik Unreal 4 Engine zapewni jakość grafiki, jaką nie mogła się do tej pory pochwalić żadna old-schoolowa gra RPG. Studio ujawniło też plany wykorzystania technologii fotogrametrii do odwzorowania prawdziwych zabytków szkockiego krajobrazu. Wszystko to pozwoli osiągnąć poziom szczegółowości świata, umożliwiający interakcje z przedmiotami i otoczeniem obfitującym w ukryte skarby i zagadki wymagające spostrzegawczości.
System walki w The Bard’s Tale 4 będzie rozwinięciem klasycznego modelu znanego fanom RPG. Dzięki wprowadzeniu rozmaitych faz, gracze gracze poczują dynamikę pola bitwy, mając jednocześnie możliwość podejmowania złożonych decyzji strategicznych. Zgodnie z duchem turowej mechaniki pierwowzoru, The Bard’s Tale 4 nagrodzi za umiejętne wykorzystywanie momentów taktycznej przewagi. Wszystko po to, aby każda potyczka drużyny śmiałków była zarówno dynamiczna i wymagająca i – nade wszystko – satysfakcjonująca.
“Jestem w tej branży już od 30 zdumiewających lat i cały ten czas czuję się szczęśliwy, mogąc tworzyć gry” – mówi Brian Fargo, CEO inXile Entertainment. „Zawdzięczam to niesamowitemu wsparciu naszych fanów, którzy dali nam możliwość tworzenia tych wszystkich wymarzonych gier RPG. Po tylu latach niesamowicie cieszę się, że nadarza się okazja by wskrzesić klasyczne The Bard’s Tale.”
Rozpoczynającą się zbiórkę Kickstarter, studio inXile wykorzystało także do podziękowania swoim największym fanom. Wszyscy ci, którzy zdecydują się wesprzeć zbiórkę na rzecz The Bard’s Tale 4 w ciągu pierwszych 24 godzin (środa, 3. czerwca, godzina 15:00 czasu polskiego) kwotą co najmniej 20 USD otrzyma prezent do wyboru. Będzie to darmowa kopia Wasteland 2 (Steam/GOG.com), Wiedźmina lub Wiedźmina 2 (GOG.com).
Zapraszamy na Kickstartera!