Gigant z Redmond dostaje baty z każdej strony, teraz przyszedł czas na deweloperów, którzy zabierają głos w sprawie wydawania gier niezależnych na Xbox One.
Obecnie sytuacja z tytułami Indie wygląda tak, że na nowej konsoli Microsoftu nie będzie można ich wydać, jeżeli dane studio nie dogada się z jakimś większym wydawcą i dopiero on będzie wstanie wkleić ich dzieło do listy dostępnych tytułów na Xbox One. Zobaczcie, co o tym myślą dość istotne osoby ze sceny gamedev.
Brian Provinciano, twórca Retro City Rampage:
„No self-publishing” doesn’t just hinder developers. A lot of publishers must go to BIGGER publishers to be able to publish on Xbox.
Mike Bithell, twórca Thomas Was Alone:
not that I’ll ever sell well enough to make a blip on MS’s radar, but somewhere, the next Minecraft is being made, for another platform.
George Broussard, współtwórca of Duke Nukem:
Microsoft you *must* prioritize a low friction indie self publishing path. Otherwise you hand Sony games, devs and $.
Robert Boyd, współtwórca Breath of Death VII, Cthulhu Saves the World, oraz Penny Arcade’s On the Rain-Slick Precipice of Darkness 3:
Microsoft just handed the indie dev community to Sony, Nintendo, and Steam on a silver platter.
David Frampton, twórca The Blockheads:
There doesn’t appear to be anything actually new here regarding Microsoft’s attitude towards indies. The news is that nothing has changed.
Ponownie David Frampton:
But the fact that Microsoft’s attitude towards indies hasn’t changed is definitely affecting this indie’s attitude towards Microsoft.
Phil Fish, współtwórca FEZ:
microsoft doesn’t care about indie developer.
Markus Persson, współtwórca of Minecraft:
Also, I tried to get excited about the xbox one, but failed.
Tommy Refenes, współtwórca of Super Meat Boy:
So as someone who doesn’t play Forza or any EA Sports game and already has a computer hooked to my TV, what does Xbox One offer me?
Zach Gage, twórca SpellTower i współtwórca Ridiculous Fishing:
@BenKuchera that was the only thing i was hoping for 🙁 things are not looking great for the XO
Tim Schafer, założyciel Double Fine Productions:
„@Polygon: Indie developers cannot self-publish on Xbox One http://sbn.to/YZERGv” Booo! BOOOOOOOOOOOOOOOO! BoooOOOoooOooooo! Boo!
Terry Cavanagh, twórca VVVVVV and Super Hexagon:
But honestly, after their reveal yesterday, does anyone really WANT to make games for it?
Dan Adelman, odpowiedzialny w Nintendo za współtworzenie usługi eShop:
One might think I’d be glad Xbox won’t allow indies to self-publish. It’s actually a big negative, as indies need more exposure. #growthepie