Prezes Intela, Brian Krzanich, podczas wystąpienia otwierającego tegoroczny IDF, zaprezentował Project Alloy, zestaw rzeczywistości wirtualnej typu all-in-one. Zastosowanie kamer z technologią Intel RealSense pozwala użytkownikowi na bezpośrednią interakcję z wirtualną rzeczywistością wyświetlaną w okularach. Project Alloy trafi na rynek w 2017 roku jako otwarta platforma deweloperska.
Project Alloy nie wymaga podłączenia do komputera, ponieważ moc obliczeniowa znajduje się wewnątrz zestawu – w ramach tzw. Alloy Head-Mounted Device (HMD). Pozwala to na swobodną rozrywkę i możliwość ruchu we wszystkich trzech wymiarach bez przeszkadzających kabli. Dzięki wbudowanemu systemowi antykolizyjnemu użytkownik Project Alloy może eksplorować wirtualny świat poruszając się w realnym.
Przez połączoną rzeczywistość użytkownik może zobaczyć elementy świata realnego i nałożoną na nią rzeczywistość wirtualną. Widzi swoje dłonie, znajdujących się w pobliżu przyjaciół, czy też ścianę, na którą zaraz wbiegnie. Dzięki technologii Intel RealSense te elementy świata rzeczywistego nie tylko są widoczne, ale także możliwa jest interakcja z nimi w obrębie przestrzeni wirtualnej.
Połączona rzeczywistość w Alloy jest możliwa dzięki kamerom Intel RealSense wbudowanym w zestaw i nie jest zależna od konfiguracji żadnych zewnętrznych czujników lub kamer w pomieszczeniu.
Project Alloy to jedna z technologii Intela, które udostępniane są dla programistów, twórców i wynalazców. Zestaw będzie dostępny w 2017 roku jako platforma otwarta, co pozwoli im na tworzenie własnych produktów na jego bazie. Ponadto Intel współpracuje z Microsoftem w celu optymalizacji treści opartych na Windowsie do wykorzystania na urządzeniach VR, takich jak Alloy.