Gameforge i Hex Entertainment udostępniają dzisiaj w cyfrowej kraciance HEX: Shards of Fate trzeci zestaw kart „Armies of Myth“.
W grze pojawi się 250 nowych kart, wśród których znajdzie się aż 18 o legendarnym stopniu rzadkości. Zestaw ten powstał głównie z myślą o rasach Vennen, Elfów, Coyotl i Nekromantów. Ponadto gracze otrzymają do dyspozycji 20 nowych czempionów z unikatowymi zdolnościami i strategiami.
Trzy nowe atrybuty kart
Wraz z nowymi kartami do gry trafią trzy nowe atrybuty kart, które umożliwią graczom eksperymentowanie z nowymi strategiami i taktycznymi zagraniami: przepowiednia, transfer i synergia. Atrybut przepowiednia obdarza bonusami karty znajdujące się jeszcze w talii, a transfer pozwala na przenoszenie tekstu (a tym samym opisanych w nim umiejętności) z jednej karty na drugą. Bonusy atrybutu synergia działają z kolei tylko wtedy, jeśli gracz ma na blacie lub na ręce karty odpowiedniej rasy.
Klątwa na Wasze talie
Armies of Myth wprowadza także nowy rodzaj kart: klątwę. Za pomocą tych kart gracze mogą ukrywać karty z negatywnymi efektami w taliach swoich przeciwników. Gdy dany przeciwnik dobierzę jedną z nich, może się to skończyć dla niego nawet porażką – w zależności od efektu, który wywołuje ta konkretna karta.
Asynchroniczne turnieje
Dla graczy preferujących tryb PvP w aktualizacji znajdzie się nowy rodzaj turnieju oraz możliwość asynchronicznego grania. Ponadto będzie można rozgrywać turnieje bez ograniczenia liczby uczestników. Aby nowe turnieje były sensownie zorganizowane,obędzie się w nich runda kwalifikacyjna, która wyłoni maks. 16 graczy, walczących następnie w
oddzielnym turnieju finałowym.
Skrzynio, otwórz się
W praźródle Kismet gracze będą mogli wreszcie otwierać skrzynie, które wypadają przy otwieraniu pakietów booster. Każda seria kart, z której wypadła dana skrzynia, posiada własną tabelę z łupem, na której figuruje 120 różnych przedmiotów – między innymi tzw. „Gwiezdny Pył”. Ten przedmiot odblokowuje rozszerzony design konkretnej karty, a można go kupić także w shopie za złoto. Im rzadsza karta, tym więcej gwiezdnego pyłu wymaga odblokowanie jej pełnego designu. W przeliczeniu na złoto przyjemność ta kosztuje zatem od 1000 do nawet 25000 złota.