Nazwa marki to data powstania niemieckiej firmy Hama, założonej przez niemieckiego fotografa Martina Hanke. Kolekcja „Hama est. 1923” stanowi podsumowanie ponad 90-letniej historii i tradycji firmy Hama dlatego aby podkreślić wyjątkowość tej linii producent postanowił opatrzyć ją specjalnie zaprojektowanym logotypem. Jest to interesująca propozycja dla osób często podróżujących służbowo, ceniących jakość, styl i przemyślane wzornictwo. Biznesowe torby podróżne, wykonane z naturalnej skóry bydlęcej w kolorze czarnym lub brązowym – vintage, wyróżniają się elegancją i trwałością. Skórzane torby wykonane są w bardzo klasycznym stylu, z kolei torby materiałowe mają nowoczesne wzornictwo w odcieniach szarości i czerwieni. Oferta dla businessmanów zawiera plecaki oraz torby na ramię, a w najbliższej przyszłości pojawią się również walizki.
Ze względu na swój ekskluzywny charakter będą one sprzedawane przez sklepy z galanterią skórzaną oraz biurową.
Poza torbami podróżnymi niemiecki producent oferuje portfele i organizery. Produkty dostępne są w trzech zestawach kolorystycznych, różnią się też sposobem garbowana skóry, klienci mają do wyboru trzy opcje: skóra czarna, vintage oraz materiał tekstylny.
Projektanci “Hama est. 1923” podczas opracowywania produktów skupili się również na detalach. Jednym z przykładów jest mechanizm otwierania futerałów, przyjazny zarówno dla praworęcznych, jak i leworęcznych użytkowników. Niektóre modele portfeli posiadają specjalną folię Cryptalloy, blokującą fale radiowe RFID oraz NFC. Takie rozwiązanie uniemożliwia ewentualnym złodziejom dostęp do poufnych danych.
„W Polsce istnieje całkiem liczna grupa klientów poszukujących wysublimowanych produktów, a do takowych zaliczają się torby “Hama est. 1923”. Łączą one niepowtarzalny ponadczasowy styl z wysoką jakością wykonania i trwałością. To sprawia, że mogą być nieodłącznym towarzyszem wielu podróży” – mówi Maciej Kramer z Hama Polska.