Microsoft podczas konferencji GDC 2014 w końcu oficjalnie zapowiedział premierę kolejnej wersji najpopularniejszej na świecie API. Rewolucja ma nadejść już pod koniec przyszłego roku.
Nowa, dwunasta już edycja tej biblioteki ma nie tylko usprawnić wykorzystywanie podzespołów, co poskutkuje mniejszym zużyciem zasobów (w tej materii program jest tworzony praktycznie od nowa!), ale także będzie obsługiwać większość sprzętu kompatybilnego z DirectX 11. Co ciekawe, Microsoft tym razem tworzy API na prawdę międzyplatformowe, bowiem DX 12 ma działać zarówno dla PC i Xbox’a, jak i telefonów, czy tabletów.
Porównanie DX11 do DX12 twórcy umieścili na swoim blogu, oto te imponujące statystyki:
Jeśli ktoś jeszcze nie zauważył, to poprawa wydajności procesora to aż 50%! Jest na co czekać, choć nie wiadomo jeszcze, czy posiadacze Windowsa 7 będą mogli skorzystać z dobrodziejstw najnowszej biblioteki. Ciekawych, jak wygląda praca DX12 w praktyce (oczywiście jeszcze nieskończonego, ale i tak zachwycającego), zapraszam do dema technologicznego z Forza Motorsport 5. Jak jednak będzie to wyglądało w praktyce? Oczywiście przekonamy się już pod koniec 2015 roku.