Po wydaniu 100 milionów dolarów w ciągu 20 lat „bycia w ciemności”, inżynierowie Creative mają nowy wynalazek, który chcą pokazać światu. Stworzona przez Lee Teck Chee, wiceprezesa ds technologii w firmie Creative, holografia słuchawek Super X-Fi jest zasilana chipem, który pasuje do wąskiego wtyku, który można podłączyć do większości słuchawek.
Jak działa Super X-Fi?
Każda osoba słyszy dźwięk w wyjątkowy sposób, w zależności od kształtu głowy i uszu. Po pierwsze, sztuczna inteligencja służy do określenia, jak akustyka systemu audio brzmi w uszach danej osoby w przestrzeni 3D. Po narysowaniu tej mapy układ Super X-Fi może wykonywać odwrotne obliczenia, aby odtworzyć spersonalizowane wrażenia słuchowe z detalami 3D dla słuchacza. Tylko tym razem dźwięk pochodzi od zaledwie dwóch słuchawek – po jednym w każdej słuchawce.
Po premierze Super X-Fi na rynek tego lata, zostanie wprowadzona aplikacja, dzięki której użytkownicy będą używać swoich telefonów komórkowych do mapowania kształtu głowy i uszu. Więcej danych zostanie dodanych do bazy danych Creative, aby poprawić dopasowanie.
W tej chwili Super X-Fi nie ma poważnej konkurencji. Podczas gdy niektórzy producenci słuchawek twierdzą, że osiągnęli dźwięk 3D, są wady. Na przykład po prostu wciśnięcie wielu driverów do jednej muszli słuchawkowej nie spowoduje wygenerowania dźwięku 3D.
Creative dąży do utrzymania pozycji lidera, umożliwiając użytkownikom wypróbowanie technologii Super X-Fi za darmo, za pośrednictwem aplikacji, która zostanie wydana przed czerwcem. Aplikacja odtwarza tylko utwory zapisane na telefonach i nie działa w YouTube ani w Spotify.
Technologia Super X-Fi jest zasilana nowym chipem, który zapewnia pięciokrotnie większą moc obliczeniową i przetwarzanie sygnału cyfrowego niż najmocniejszy układ Sound Blaster firmy Creative, ale zużywa mniej niż połowę mocy.