Climber: Sky is the Limit będzie symulatorem wspinaczki wysokogórskiej, który połączy w sobie grę survivalową oraz elementy symulacji wyprawy wysokogórskiej. Jak tłumaczą twórcy, główny cel to zdobywanie coraz to wyższych szczytów świata. Lista dostępnych gór obejmie najciekawsze i najwyższe szczyty, w tym m.in. Mount Everest, Broad Peak czy K2.
Twórcy wskazują, że nowy symulator ma koncentrować się na rozgrywce jednoosobowej, która obejmie nie tylko samo zdobywanie gór, ale też cały proces planowania wyprawy wysokogórskiej.
Każdy ze szczytów będzie różnić się trudnością oraz specyficznymi wyzwaniami (np. lawiny, strome ściany, itp.). W grze nie zabraknie też elementów ekonomicznych – starań o pozyskanie wsparcia sponsorów, doboru i zakupu odpowiedniego sprzętu czy żywności. Żywotność gry zwiększą dodatkowo zdarzenia losowe (np. niespodziewane załamania pogody i szczeliny lodowe).
Climber: Sky is the Limit – główne cechy:
• symulator wspinaczki wysokogórskiej;
• najwyższe i najtrudniejsze szczyty świata;
• realistyczny survival;
• kompleksowe planowanie ekspedycji;
• ekwipunek wzorowany na prawdziwym sprzęcie;
• wydarzenia losowe.
Jak zapowiada Art Games Studio S.A., Climber: Sky is the Limit pojawi się na PC (Steam) w I połowie 2021 r. Wstępnie planowane jest też wydanie symulatora na Nintendo Switch oraz konsolach Sony i Microsoftu.