Boli ząb to trzeba wyrwać – nowa polityka Blizzarda na lagi w Diablo 3?

Od rozpoczęcia 4 sezonu w Diablo 3 minął już miesiąc. Gracze muszą od miesiąca czasu zmagać się z przeogromnymi błędami, exploitami oraz, co najważniejsze, potężnymi lagami w grze.

Bohaterowie Sanktuarium już po pierwszym tygodniu sezonu napotkali problemy z lagami, ale Blizzard jedynie odpisywał na oficjalnym anglojęzycznym forum, że nie widzi problemu i wszystko jest dobrze, a forumowiczów prosi o buildy postaci, jakimi grają. Był to pierwszy i jedyny wpis zamieszczony przez pracownika zamieci. (źródło)

Po miesiącu czasu Blizzard nie wypowiedział się na temat lagów. Jak one są ogromne możecie zobaczyć na przykładach użytkowników, którzy już od 4 tygodni przesyłają filmy pokazujące błędy,. Oto kilka z takich produkcji:

Jednak nawiązując do tematu: dlaczego Blizzad wyrywa bolący ząb? Otóż od ostatniej łatki wprowadzonej do gry (została opisana jako mały fix, bez znacznych zmian) gracze w rażący sposób odczuwają zmniejszoną, o mniej więcej 50%, ilość potworów na mapach, brak otwartych przestrzeni oraz brak zainteresowania stworów graczem. W tym ostatnim przypadku na widok bohatera potwory przestały podchodzić, reagować. Problem w tym wszystkim jest taki, że Bohaterowie Sanktuarium Diablo 3 mają teraz nikłe szanse na skończenie Szczelin Nefalemów w czasie, a co za tym idzie rażąco spadły szanse na zapisanie się w rankingu. Efekt tych zmian daje się także odczuć podczas zdobywania punktów doświadczenia: gracze, którzy rozwijali postacie na GreatRiftach na poziomie 65+ mają teraz z tym problemy. Brak mobów do atakowania i ciągle tylko jedna lokacja – JASKINIE. Podsumowując, jeśli lagi były związane z ilością mobów (a nie były, bo problem jest nadal), to po prostu Blizzard zredukował ich liczbę na lokacjach, wprowadził „osłupienie” potworów oraz zredukował % szans na pojawienie się otwartych map. Dodatkowo producent wprowadzając takie zmiany nie poinformował o nich oficjalnie, gdyż musiałby zakończyć sezon oraz/lub zamknąć aktualny ranking osiągnięć. Po wprowadzeniu patcha do gry w weekend następujący po nim, pojawił się buff społecznościowy dający podwójną ilość nagród za wykonywanie zadań, w moim odczuciu mający na celu odciągnąć Bohaterów Sanktuarium od robienia GreatRiftów, ale na szczęście wielu graczy zauważyło zmiany i zaczęli o tym pisać na oficjalnych forach, przykład:


Źródło: http://eu.battle.net/d3/pl/forum/topic/15999590336

Wielu graczy odebrało to działanie, jakby Blizzard potraktował ich jak samo zło, po pierwsze nie informując o zmianach po drugie nie rozwiązując problemów, czasem „wyrwanie bolącego zęba nie pomoże”.

Lagi to nie jedyny problem Blizzarda, wysoka ilość exploitów, bugów, niedopracowanie elementów oraz straszna optymalizacja kodu, sprawiają, iż wielu graczy zaczęło postrzegać tak niegdyś wysoką jakość Blizzarda, na jakość przy samym dnie, co odpowiednio widać na postach oficjalnego forum Diablo 3:


Źródło: http://eu.battle.net/d3/pl/forum/topic/15939834404

Źródło: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/19072117292#1

Jeśli jesteście ciekawi ile błędów i poprawek może wprowadzić wydawca gry w 1 miesiącu sezonu Diablo 3, to zajrzyjcie tutaj. Wpisy Blizzarda są bardzo długie.

Wy macie podobne odczucia? Co sądzicie o takiej polityce Blizzarda? Niestety, oficjalnych wypowiedzi na temat lagów, jak już wspomniałem wcześniej, możemy szukać ze świecą w rękach i muszę opierać artykuł na opiniach innych graczy. Jeśli spędzacie czas w Diablo 3, to zachęcam do komentowania artykułu, gdyż mam nadzieję, że pomożemy chociaż trochę Blizzardowi na znalezienie nie występujących w ich siedzibie problemów z grą oraz przyśpieszymy naprawę wszystkich problemów.

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post
"Stay a while, and listen" - Deckard Cain

Komentarze