Niedawno zapowiedziany Armored Warfare: Global Operations jest unikatowym trybem w gatunku gier z czołgami w roli głównej. Będący hybrydą PvP i PvE oraz zapewniający szereg innowacji w rozgrywce, najnowszy tryb czyni potyczki PvP niezwykle spektakularnymi i skupionymi na akcji.
Pierwsza otwarta pustynna mapa, wprowadzona z trybem Global Operations, to „Desert Crossing”. Jest ona większa od dotychczasowych map w Armored Warfare i zawiera wiele interaktywnych elementów. Przelatujące nad głową bombowce, kontrolowane przez AI, strzelające do graczy wieżyczki i drony zwiadowcze na dobre zmienią obraz pola bitwy w grze. Dwa oddziały najemników wraz z sojusznikami toczą bitwę o suchy dok z lotniskowcem na mapie „Desert Crossing”. Bitwy w trybie Global Operations posiadają limit czasowy i toczone są w drużynach liczących maksymalnie po 15 zawodników. Każdy z zespołów zaczyna z pulą punktów. Zniszczenie wroga i kontrolowanych przez AI pojazdów lub zajęcie punktów kontrolnych skutkuje stratą punktów przez przeciwnika. Jeśli jedna z drużyn zdoła wyzerować punkty przeciwnika, zostaje zwycięzcą.
Gracze mogą również zdobyć specjalne „karty atutowe”, czyli cele dające im możliwość wezwania wsparcia militarnego z kwatery głównej, które przeważy losy bitwy na ich korzyść.
Na pierwszej mapie znajdą się następujące karty atutowe:
– Stanowiska umocnione: statyczna, kontrolowana przez AI wieżyczka, wystrzeliwująca w przeciwnika zdalnie sterowane pociski przeciwczołgowe;
– Zwiad: bezzałogowe wsparcie powietrzne, które może przelecieć nad obszarem i ujawnić pozycję drużyny przeciwnej;
– Nalot: potężny nalot bombowców B2, który sieje spustoszenie w szeregach wroga;
– Wsparcie: pozwala na uzupełnienie amunicji bez potrzeby odrodzenia.
Aby móc przetestować Armored Warfare: Global Operations na publicznym serwerze testowym, gracze powinni pobrać specjalnego klienta PTS oraz postępować według instrukcji zamieszczonych na: aw.my.com.