a_plague_tale_innocence_recenzja_gildia_ggk_feat

A Plague Tale: Innocence – recenzja gry


A Plague Tale: Innocence wyprodukowana przez Asobo Studio dopełniła świat gier action-adventure. Razem z wydawcą Focus Home Interactive dostarczyli nam produkt, który wciąga na wiele godzin grania i nie sposób się od niego oderwać.

Gra przenosi nas do XIV wieku na południe Francji, w pobliżu miasta Bordeaux, gdzie właśnie toczy się wojna. Niestety, nie jest ona jedynym problemem, któremu nasi bohaterowie muszą stawić czoło. Amicia de Rune, 15 letnia dziewczyna, oraz jej młodszy brat, Hugo de Rune, oprócz toczącej się wojny, będą musieli przetrwać wszechobecną plagę.

plague_3

Już pierwsze 10 minut gry daje graczowi do zrozumienia, że ta sesja przed komputerem nie potrwa tylko chwilę – przedstawiona podczas nich niewinna wyprawa z ojcem na polowanie sprawi, że każdy zechce dowiedzieć się jak dalej potoczy się ta historia. Podczas polowania dowiadujemy się, że główna bohaterka bardzo dobrze posługuję się procą. Demonstruje swoje umiejętności celując w dzika, który w popłochu ucieka w głąb lasu. Amicia, wraz ze swoim ojcem, udają się w pościg za zwierzęciem, gdzie w pewnym momencie widzą leżącego dzika, ale nie mogą uwierzyć co właśnie zobaczyli. Zwierzę zostało rozerwane w taki sposób, jakiego żadne zwierzę nie mogło dokonać. W tym właśnie miejscu zaczyna się cała rozgrywka, w której Amicia będzie musiała używać sprytu, nauk wyniesionych z polowań z ojcem, a dodatkowo zająć się młodszym bratem. Na skutek nieoczekiwanych wydarzeń w grze, rodzeństwo będzie musiało stawić czoło nie tylko pladze, ale będzie również ścigane przez Inkwizycje oraz przeciwnika, którego mało kto chciałby zobaczyć w tak licznej grupie.

plague_2

Oprócz potyczek z templariuszami i innymi wrogami, w grze pojawia się dużo wyzwań w postaci zagadek, bez których gracz nie przejdzie dalej, nawet jeśli zechce je ominąć. W moim przypadku jednak każdy etap z łamigłówkami powodował, że chciałem grać dalej i nie mogłem się doczekać kolejnej. W dużej ilości zagadek sprzymierzeńcem będzie ogień, bowiem przeciwnik, którego w swojej recenzji pozostawiłem jako niespodziankę, bardzo tego nie lubi.

plague_5

Gra posiada możliwość rozwoju naszej bohaterki, gdzie skupiamy się na siedmiu obszarach. Każdy z nich ma możliwość ulepszenia do poziomu trzeciego. W przypadku wspomnianej wcześniej procy pierwsze usprawnienie pozwala nam na natychmiastowe zabijanie przeciwników, jeżeli zostaną trafieni w głowę. Polecam więc od razu się w nią zaopatrzyć. Możemy także rozwijać sakiewkę do procy. Jej pierwszy poziom skraca czas jaki potrzebny jest do uzyskania maksymalnej celności. Mamy jeszcze do dyspozycji inne umiejętności takie jak kieszeń, torba z amunicją czy sprzęt. Każde z ich usprawnień ułatwi nam przejście całej przygody. Jednym z ważniejszych elementów gry jest skradanie się, warto jest więc tak rozwijać swoją postać, by jak najszybciej opanować tę umiejętność. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie umiejętności są dostępne od samego początku i zajmuje trochę czasu zanim pojawią się w grze.

Wspomniałem już o ulepszaniu postaci, ale w jaki sposób to zrobić? Podczas podróży gracz znajduje różne materiały takie jak: sól, alkohol, skóra. Zostały one rozłożone w różnych mniej lub bardziej widocznych miejscach. Warto zwiedzić dokładnie każde możliwe miejsce zanim przejdzie się dalej. Co jakiś czas gracze mają do dyspozycji warsztat, który pozwala na użycie zdobytych materiałów, a z czasem, gdy już ulepszą pewne umiejętności, przestaje on być niezbędny i w każdym momencie gry można udoskonalać swój ekwipunek.

plague_1

Grafika w grze jest przepiękna! Nawet na laptopie, gdzie mam mobilną grafikę 1070GTX, wszystko wyglądało jak wysokiej klasy PC i nie musiałem obniżać wysokich ustawień. Często zatrzymywałem się w różnych lokacjach a przyjrzeć się temu, ile pracy Asobo Studio musiało włożyć w szczegóły, które widziałem na swoim ekranie.

Podsumowując: producent Asobo Studio wykonał robotę na bardzo wysokim poziomie i z czystym sercem polecam zapoznanie się z tym tytułem. Gra dostarczyła mi wiele godzin rozrywki i cała historia, jaką poznaję się podczas rozgrywki, daje bardzo dużo do myślenia i pokazuje, jak wyglądały czasy podczas plagi i wojny. Mam nadzieje, że producent uzupełni niektóre wątki, które nie zostały jeszcze wyjaśnione na końcu gry, ale może po jakimś czasie poznamy jakieś rozwinięcie niektórych części historii z A Plague Tale.

plague_4

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post
Grafika na bardzo wysokim poziomie. Historia nie do zapomnienia. Wygodne sterowanie.

Dwa miejsca w grze pokazały mi niewidzialną ścianę. Nie wszystkie wątki z historii wyjaśniły się na końcu gry.

Komentarze