News - Capcom zwala winę za kiepskie wyniki na outsourcing

Capcom zwala winę za kiepskie wyniki na outsourcing

U japońskiego dystrybutora nie dzieje się najlepiej. Wygląda na to, że sprzedaż nowych gier nie jest tak wysoka jak to wyglądało w założeniach. Wina Tuska? Nie, zlecania roboty zewnętrznym firmom.

Ponowna ewaluacja przewidywanych wyników sprzedaży wypada dość kiepsko. Przykładem może być choćby spadek do 4,9 miliona kopii z oryginalnych 7 milionów dla Resident Evil 6 czy 1,15 miliona kopii z zakładanych 2 milionów dla reboota Devil May Cry. W obecnej sytuacji Capcom zapowiada rychłą restrukturyzację, na którą ma przeznaczyć 7,2 miliarda jenów (ok. 230 mln zł).

Wynikiem nadmiernego outsourcingu były „spóźnione reakcje na rozszerzający się rynek cyfrowy” i „niedostateczna koordynacja pomiędzy marketingiem a produkcją na rynkach zagranicznych”, jak twierdzi Capcom. Fakt, to spore problemy. Pozostaje mieć nadzieję, że wydanie fortuny na restrukturyzację faktycznie podniesie japońskiego dystrybutora do jako takiego pionu.

Bo jeśli nie, to Capcom będzie w sporych tarapatach.

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post

Komentarze