Pierwsza część serii Sniper: Ghost Warrior sprzedała się w ponad 3 milionach egzemplarzy na całym świecie. Druga część ma wszelkie predyspozycje, by ten wynik powtórzyć. Twórcy gry dopracowali wszystkie elementy, które stanowiły o sukcesie pierwszego Snipera. Sniper: Ghost Warrior 2 to jedyna produkcja na konsole tej generacji, która pozwala graczom wejść w rolę snajpera. Autentyzm potęgują wiernie odwzorowane gadżety militarne (np. termo- i noktowizory) oraz niezwykłe zróżnicowanie stopnia trudności rozgrywki, gdzie najtrudniejszy poziom przeznaczony jest tylko dla najbardziej wymagających graczy. Autorzy stworzyli również od podstaw cały system AI przeciwników, korzystając z zaawansowanych narzędzi silnika CryEngine 3. W grze zaimplementowano również Motion Sense Trigger System, czyli imitację prawdziwego strzału przy użyciu przycisków pada. Najnowsza gra CI Games będzie nie tylko ładniejsza i bardziej realistyczna – „Sniper: Ghost Warrior 2 będzie po prostu lepszy od poprzedniej części, bo wyciągnęliśmy wnioski z popełnionych błędów.” – komentuje Marek Tymiński, prezes City Interactive S.A. „Bez wątpienia najnowszy Sniper będzie największym polskim hitem eksportowym tego roku.” – dodaje Tymiński. „To z kolei powoduje, że w 2013 City Interactive będzie dla inwestorów najbardziej dochodową spółką z branży gier na GPW”.
Z okazji zbliżającej się premiery CI Games uruchomiła dzisiaj nową stronę internetową, dostępną pod adresem www.sniperghostwarrior2.com. Firma ujawniła szereg interesujących faktów na temat swojej najnowszej produkcji:
– Przed wysłaniem gry do tłoczni, w całym procesie produkcji powstało aż 3276 buildów gry.
– Grę stworzyło 149 pracowników CI Games, działających w 3 studiach w 2 krajach.
– W grze zobaczymy mapy wzorowane na autentycznych lokacjach m.in. na zakątkach Sarajewa czy Tybetu.
– Wprawnym graczom przejście gry nie zajmie mniej niż 7 godzin.
– Na ścieżkę dźwiękową gry składają się 42 minuty muzyki.
– Dla najbardziej wymagających graczy przygotowano aż 39 osiągnięć do zdobycia