Już w najbliższy weekend zaczyna się pierwsza edycja targów Hall of Games 2014. Impreza to wymarzone miejsce dla wszystkich fanów e-sportu, graczy oraz osób, którym bliska jest tematyka kreacji gier. Jednak od 14. do 16. listopada Wrocław zamieni się również w europejską stolicę gier planszowych! Do dyspozycji odwiedzających oddano aż 400 gier do wypożyczenia.
W najbliższy piątek na targach oficjalną premierę będzie miała lokalna wersja jednej z najpopularniejszych gier planszowych na świecie Monopoly: Gdańsk. W tej wersji można nabywać nieruchomości w bałtyckiej metropolii, a wszystko to w oryginalnym wydaniu na licencji firmy Hasbro. Impreza Hall of Games i wrocławska Hala Stulecia będą jednym z pierwszych miejsc w Polsce, w których będzie można zobaczyć grę na żywo i oczywiście w nią zagrać. Wyłącznym dystrybutorem Monopoly Gdańsk w Polsce jest CDP.pl
Strefa gier bez prądu to doskonała okazja do zapoznania się z fascynującym światem gier planszowych. Dla starszych przygotowano szeroki wybór gier strategicznych i ekonomicznych . Dla osób pragnących zmierzyć się z zarządzaniem firmy czeka Pr-t-porter oraz Factory Manager. Z kolei dla początkujących graczy i rodzin mamy Carcassonne, Wsiąść do Pociągu czy Talisman: Magia i Miecz. Najmłodsi będą zachwyceni możliwością zabawy wraz z Pędzącymi Żółwiami, czy grą W ogrodzie, w którą mogą bawić się nawet 3-letnie brzdące.
Oprócz imponującego przeglądu gier planszowych Hall of Games razem z klubem „Twierdza Wrocław” zaprezentuje liczne atrakcje związane z grami RPG. Gracze będą mogli spróbować swoich sił zarówno w mniej znanych systemach takich jak np. Malifaux, jak i w bardzo popularnym na całym świecie Warhammerze. Wszyscy zwiedzający posiądą umiejętność grania i malowania figurek, zostanie także zorganizowany mini turniej dla początkujących graczy.
Podczas tych trzech dni targów na uczestników oprócz gigantycznego games roomu i wolontariuszy gotowych wytłumaczyć i wprowadzić w świat nowoczesnych gier planszowych czekać będzie szereg turniejów i pokazów gier przygotowanych wraz z wystawcami. Kartę do wypożyczalni można otrzymać na miejscu, upoważnia ona do wypożyczenia jednorazowo jednej gry. Ważna przez cały czas trwania imprezy i na kolejnych edycjach Gratislavii.
Poniżej lista wybranych gier, w które będziecie mogli zagrać na targach:
Greed
Najnowsza gra Donalda X. Vaccarino, znanego polskim graczom między innymi z bestsellera – Dominion, a także z niedawno wydanego Królestwa w Budowie. Tym razem ten amerykański autor zabiera nas w klimaty mafiozów którzy próbują zdobyć największy majątek, wykorzystując jak najlepiej dostępne karty. Mechanika użyta w grze (Draft) przypomina tę w innym światowym hicie – 7. Cudach świata. Każdy z graczy dobiera 12 kart, wybiera jedną, a pozostałe 11 podaje na lewo. Od gracza po prawej dostajemy 11 kart, wybieramy jedną, a 10 przekazujemy dalej i tak aż do momentu w którym zatrzymamy dla siebie nowe 12 kart. Następnie gracze jednocześnie zagrywają karty mając nadzieję na zbicie jak największej fortuny.
Patchwork
Najnowsza gra Uwe Rosenberga, znanego w Polsce dzięki Agricoli, La Havre czy lżejszym Fasolkom. Tym razem gracze rywalizują w celu wybudowania najlepszego patchworka budowanego na planszy składającej się z 81 pól. W swojej kolejce kupujemy jeden z kafelków płacąc odpowiedni koszt w guzikach (punkty zwycięstwa) i upływającym czasie zaznaczanym na planszy.
ESSEN The Game: SPIEL’13
Pierwsza gra nowego wydawnictwa : Geek Attitude Games, ale z racji tematu nie mogło zabraknąć jej na naszej liście.
Essen to gra w której każdy z graczy wciela się odwiedzającego targi Spiel 2013 i próbując zarządzać czasem, miejscem bagażowy oraz walcząc z nieustającymi kolejkami gracz, aby wygrać musi skompletować swoją wymarzoną listę nowości z targów. W grze nie brakuje polskich akcentów, gracze będą musieli odwiedzić budki m.in Portalu czy Rebela.
Orcs Orcs Orcs
Orcs orcs orcs jest grą, która łączy dwa gatunki – z jednej strony gracze budują własną talię, a z drugiej mają do czynienia ze znanym bardziej z gier elektronicznych systemem tower defense. Gracze rzucają czary, miażdżą orki i podwyższają swój wynik w corocznym Turnieju Miażdżenia Orków.
Pozostałe gry: Arkwright-Castles of Mad king, Zhanghuo, Deus, Progress, Historia, Versailles, Subdivision, Frankenstain bodies, Patchhistory, Pandemic the cure, la isla, Kembles cascade, Carcassonne Gold rush, Dices zoo, Canopy walk, Contagion, Happy pigs, Waggle Dance, Gaia, Wok Star, Fields of arle, Doodle City,Grog Island, Onward to Venus, Mythotopia, Orleans, Murano, Planes, List miłosny wersja 1, Colt Experss, Alchemist, El Gaucho, Robin.
Wybrane gry dla dzieci z organizowanymi turniejami:
Potwory w Tokio
Opanuj miasto, zniszcz pozostałe potwory i mutantów i udowodnij, że Tokio jest tylko i wyłącznie Twoim terytorium.
Grupa wiekowa: 8+
Czas pojedynczej rozgrywki: do 30 min
Munchkin
A skąd kolego wygrzebałeś ten złom? Tak naprawdę mnie przyda się bardziej…A tego potwora w sumie śmiechem można zabić.
Zostań największym bohaterem wszechczasów lub zgiń z uśmiechem na ustach. Arcyzabawna gra karciana w klimacie fantasy.
Grupa wiekowa: 10+
Czas pojedynczej rozgrywki: do 90 min
Kragmortha
Przerażająco zabawna gra planszowa o wścibskich goblinach. Zakradnij się do biblioteki Rigora Mortisa i zobacz, czy uda Ci się położyć łapska na jednej z jego ksiąg. Strzeż się jednak! Mroczny Władca także przechadza się między regałami, a jego kary bywają naprawdę uciążliwe.
Grupa wiekowa: 8+
Czas pojedynczej rozgrywki: do 30 min
Bang (gra kościana)
Na dzikim Zachodzie nie obowiązują żadne zasady. Poza jedną: wygrać! Zostań szeryfem lub przystań do jednej z band grasujących w okolicy. W zgiełku wśród świszczących kul trudno zgadnąć kto jest przyjacielem, a kto wrogiem. Pamiętaj: zwyciężą najsprytniejsi.
Grupa wiekowa: 8+
Czas pojedynczej rozgrywki: 15 min
Carcassonne
Budowniczowie, rozbójnicy i rolnicy ze średniowiecznego miasteczka weszli już do planszówkowego kanonu najpopularniejszych gier. I słusznie. Gra łączy proste zasady ze sporymi możliwościami taktycznymi, więc nadaje się praktycznie dla każdego.
Jeśli jeszcze nie próbowałeś swoich sił – zapraszamy tym bardziej!
Dla: dorośli, dzieci 8+
Czas pojedynczej rozgrywki: do 45 min
Wszelkie informacje związane z nowymi wydarzeniami będą publikowane na naszym fan page’u oraz stronie Hall of Games.
Targi będą również obfitowały w warsztaty z udziałem znanego dewelopera – firmy Techland. Na uczestników czekają nie tylko atrakcyjne nagrody rzeczowe od Techlandu, ale również zaproszenie do udziału w rekrutacji dla tych, którzy okażą się najzdolniejsi. Przedstawiciele firmy poprowadzą następujące wykłady i warsztaty:
– Percepcja w budowaniu środowiska w grach wideo [aktywna gra fabularna + mini-wykład + Q&A z Level Designer oraz Concept Artist).
Godzina rozpoczęcia i miejsce: sobota, 15 listopada, start: 13:00
Sala B, budynek Wrocławskiego Centrum Kongresowego
Czas trwania: 1 godz. 20 min.
Osoby prowadzące:
I. Julita Arendt, Concept Artist w firmie Techland
Absolwentka architektury i urbanistyki z 7-letnim doświadczeniem w zawodzie architekta. Aktualnie spełniająca swoją pasję na stanowisku Concept Artist o profilu Enviro, czyli planowaniu i wdrażaniu środowiska gry na płaszczyźnie architektoniczno – urbanistycznej. Zajmuje się także Level Artem bezpośrednio w silniku gry.
Pracowała przy takich projektach jak: Sugar High, Call of Juarez: Gunslinger, a obecnie pracuje przy Dying Light. Fanka serii komików Marvellowskich i z zamiłowania „detektyw” budowania światów w grach wszelkich.
II. Piotr Pawlaczyk, Level Designer Team Leader w firmie Techland
Level & Game Designer z powołania i z 7-letnim doświadczeniem. Brał udział w tworzeniu niejednej produkcji na wielu jej poziomach i etapach od skryptu przez budowę świata po udźwiękowienie.
Pracował między innymi przy seriach Dead Island, Call of Juarez przez gry dla małych milusińskich po aktualny projekt firmy Techland: Dying Light. Prywatnie hardcorowy gracz od wielu lat z zamiłowaniem do muzykowania.
O wydarzeniu:
I. Wprowadzenie. Omówienie terminologii: Gra, imersja, level art., level design, gry TPP, gry FPP. Czas trwania 10 min.
II. Imersyjność w grze – „przedrukowywanie” schematu rzeczywistych odruchów do gry.
Prowadzenie aktywnej gry fabularnej ze słuchaczami typu „podchody” , aby pokazać jak projektuje się intuicyjnie odbieraną przestrzeń gry. Czas trwania 20 min.
III. METAPROJEKTOWANIE – zmysł kinetyczny – projektowanie środowiska gry; sposoby wykorzystania go w grze celem zwiększenia imersji. Czas trwania 20 min.
IV. Projektowanie rozgrywki w praktyce – wykorzystanie przestrzeni gry do budowania jakości rozgrywki.
Czas trwania 20 min.
V. Panel z pytaniami
Czas trwania 15 min.
– Zróbmy grę w dwie godziny
Godzina rozpoczęcia i miejsce: sobota, 15 listopada, start: 15:00
Sala B, budynek Wrocławskiego Centrum Kongresowego
Czas: 1 h 30 min.
Osoba prowadząca:
Andrzej Koloska, Producent w firmie Techland
W zawodzie twórcy gier od 10 lat. Praktycznie od zawsze niezależny, z doświadczeniem w wielu gatunkach: RPG, bijatyki, strzelaniny FPP, wyścigi, strategie czasu rzeczywistego, zręcznościówki, symulacje i inne. Skupiony przede wszystkim na platformach mobilnych. Ma na koncie około 50 wydanych tytułów. Jego główną rolą jest prowadzenie projektu jako producent, ale posiada doświadczenie w niemal każdym aspekcie tworzenia gier: designie, designie rozgrywki, designie poziomów, programowaniu, oświetleniu, meshowaniu, designie dźwiękowym, interfejsie użytkownika, a nawet w rozwoju biznesu (business development).
O wydarzeniu:
Interaktywny warsztat prowadzony przy współpracy z publicznością. Współpraca będzie polegała na aktywnym dialogu połączonym ze wskazówkami naprowadzającymi uczestników na sposób, w jaki należy myśleć o poszczególnych elementach gry w trakcie ich projektowania. Dzięki temu przedstawione i omówione zostaną najważniejsze procesy. Efekt końcowy zależny będzie od zaangażowania i pomysłów wśród publiczności.
Zaczniemy od „jaką grę chcielibyście zrobić?”. Resztę scenariusza napisze flow współpracy z publicznością.
Concept Art Challenge
Godzina rozpoczęcia i miejsce: sobota, 15 listopada, start: 17:30
Sala B, budynek Wrocławskiego Centrum Kongresowego
Czas: 2 godziny zegarowe.
Osoby prowadzące:
I. Konrad Czernik, Lead Concept Artist w firmie Techland.
Od 8 lat w przemyśle gier. Ambasador Techlandu. Współtwórca serii Call of Juarez, Dead Island, Dead Stop, Sugar High, Nikita Tajemnica Skarbu Piratów, obecnie lead concept artist pierwszego dark fantasy firmy Techland – Hellraid. Wykładowca na Wydziale Gier na UŚ. Pracuje nad własnym komiksem.
II. Magdalena Kojder, Grafik komputerowy w firmie Techland.
W branży gier od 8 lat. Z pokaźnym dorobkiem artystycznym w teksturowaniu, koncept art oraz story board. Tworzyła grafikę do gier dla dzieci, m.in. takich jak: Kangurek Kao, Lucky Luke: Go West!, My Horse and Me 2 oraz Asterix & Obelix XXL 2 . Pracowała także nad tytułami: Hellion: Mystery of Inquisition, Paper Wars: Cannon Fodder, Call of Juarez: The Cartel, Call of Juarez: Gunslinger, Dead Island: Riptide.
Obecnie współtworzy najnowszy projekt firmy Techland: Dying Lights.
O wydarzeniu:
– Concept Art Challenge to konkurs rysunku – koncept artu w gamedevie.
Śmiałkowie wyposażeni zostaną w „broń” na swą misję: kartki i ołówki. Na miejscu otrzymają Wyzwanie tj. temat pracy oraz brief do niej. Prowadzący przedstawią krótko charakter pracy Concept Artist w gamedevie, a także wskazówki do wykonania zadania konkursowego. Następnie uczestnicy będą mieć około 1,5h na rysowanie. Prowadzący – Artyści-Graficy firmy Techland – będą cały czas na miejscu służąc radą i wsparciem. Po zakończeniu części warsztatowej wszystkie prace zostaną ocenione przez prowadzących, którzy wyłonią zwycięzców.
Serdecznie zapraszamy na Targi Hall of Games 2014!
Hall of Games w pigułce:
Czas: 14-16.11.2014 r.
Miejsce: Hala Stulecia, Wrocław
Wstęp: bilety w cenie od 8 PLN, dla dzieci poniżej 6 roku życia wstęp bezpłatny
Więcej informacji: www.hallofgames.pl ; www.facebook.com