Firma Samsung zaprezentuje szeroką ofertę wygiętych telewizorów i urządzeń pod wspólną nazwą „Total Curved Solutions”. Do tej bogatej rodziny produktów należy 17 telewizorów FHD, UHD i LED o przekątnej ekranu od 48 do 105 cali, rewolucyjny 105-calowy telewizor Bendable UHD i nowy wygięty soundbar. Ta szeroka oferta utrwala pozycję firmy Samsung jako lidera rynku produktów o nowym, zakrzywionym designie.
„Zaczynamy nową erę w oglądaniu telewizji – erę krzywizny: prostego, a przy tym potężnego modelu projektowania niezwykle wzbogacającego wrażenia wzrokowe i całość doznań filmowych” — mówi HyunSuk Kim, wiceprezes wykonawczy działu Visual Display Business w Samsung Electronics. Targi IFA 2014 to znakomita okazja do zaprezentowania możliwości zakrzywionych produktów, a dzięki temu upowszechnienia zakrzywionego telewizora i podkreślenia jego wpływu na oglądanie telewizji w domu i na cały rynek telewizorów.
Rozwiązania Total Curved Solutions zaspokajają więcej potrzeb
Na targach IFA 2014 firma Samsung przedstawi największy wybór wygiętych telewizorów i produktów audio, w tym 17 telewizorów FHD, UHD i LED o przekątnej od 48 do 105 cali – najdłuższej na świecie przekątnej zastosowanej w wygiętym telewizorze UHD wprowadzonym na rynek europejski w lipcu.
105-calowy wygięty telewizor UHD jest największym na świecie przedstawicielem tej grupy wyposażonym w panoramiczny ekran o proporcji 21:9, który pozwala użytkownikom doświadczać pełni wrażeń kinowych w domu. Imponująca rozdzielczość ekranu tego telewizora wynosząca 11 milionów pikseli (5120 X 2160) pięciokrotnie przewyższa ilość detali, prezentowanych na telewizorach Full HD.
Co więcej, wszelkie wyświetlane treści są dostosowywane do standardu UHD. Ponadto, opatentowana technologia jakości obrazu firmy Samsung – Peak Illuminator – rozróżnia niuanse jasności i zwiększa kontrasty, co powoduje poszerzenie zakresu jasności na ekranie i daje bardziej szczegółowy obraz nawet w przypadku ciemnych scen. Zakrzywiony telewizor Samsung 105” UHD jest wyposażony w potężne wbudowane głośniki, a dzięki nowemu wzornictwu Timeless Gallery stanowi też znakomite uzupełnienie każdego wnętrza.
Samsung zaprezentuje także rewolucyjny telewizor Bendable UHD – pierwszy i największy na świecie telewizor z wyginanym ekranem przeznaczony na rynek europejski. Telewizor Samsung Bendable UHD wyposażony we wszechstronny i przykuwający wzrok ekran UHD o przekątnej 105” i współczynniku obrazu 21:9 płynnie zmienia się z płaskiego w zakrzywiony, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać telewizję zgodnie z własnymi upodobaniami i w najlepszej jakości. Ten nowy model firmy Samsung zbudowano zgodnie z projektem Timeless Gallery, a krzywiznę ekranu dopasowano do krzywizny koła o promieniu 4,2 m. Jest on także wyposażony w funkcje UHD Dimming i UHD Upscaling UHD Dimming i UHD Upscaling pozwalające cieszyć się na znakomitą jakość obrazu.
Nie tylko telewizory – w stronę urządzeń audio
Wychodząc z zakrzywionymi urządzeniami poza rynek telewizorów, firma Samsung ogłosiła wprowadzenie na rynek systemów HW-H7500 i HW-H7501, pierwszych na świecie zakrzywionych systemów audio typu soundbar stworzonych pod kątem telewizorów i pasujących do telewizorów Samsung Curved. Elegancka krzywizna urządzenia przywołuje na myśl salę koncertową, a system dźwięku surround 8.1 zapewnia znakomitą słyszalność w całym pomieszczeniu.
Firma Samsung zaprezentowała również najnowszy bezprzewodowy element systemu multiroom – głośnik M3. Ten nowy, atrakcyjny element do bezprzewodowego zestawu audio multiroom firmy Samsung oferuje dwudrożny głośnik i możliwość prostego sterowania za pomocą urządzeń mobilnych, co ułatwia łączenie wielu źródeł dźwięków w jeden system. Samsung ogłosił także nawiązanie partnerskiej współpracy z serwisem muzycznym Spotify, co zaowocowało wprowadzeniem rozwiązania Spotify Connect pozwalającym na słuchanie muzyki w dowolnym miejscu domu. Jest także możliwe jednoczesne odtwarzanie za pomocą kilku bezprzewodowych rozwiązań audio Samsung multiroom – po raz pierwszy z wykorzystaniem funkcji Spotify Connect.
Rozszerzenie ekosystemu UHD dzięki normom ochrony zawartości i zawartości UHD premium
Samsung aktywnie rozwija ekosystem treści UHD, współpracując z najważniejszymi firmami z rynku rozrywki, takimi jak Amazon, Netflix i największymi partnerami dostarczającymi treści w Europie, w tym maxdome, Wuaki.tv i CHILI. Jednocześnie największe europejskie stacje telewizyjne zamierzają dostarczać wybrane programy telewizyjne, sportowe i filmy w znakomitej rozdzielczości UHD klientom posiadającym telewizory Samsung Curved UHD.
We wrześniu bieżącego roku zakrzywione telewizory Samsung UHD będą mogły obsługiwać przesyłanie strumieniowe UHD z serwisu Netflix w kolejnych europejskich krajach, w związku z rozszerzeniem zakresu działalności serwisu. Dzięki temu, drugi sezon popularnego serialu House of Cards będzie można oglądać w rozdzielczości Ultra High Definition. Amazon współpracuje z wielkimi hollywoodzkimi wytwórniami filmowymi i partnerami sieciowymi, aby widzowie mogli oglądać przeboje filmowe, programy telewizyjne i oryginalne seriale Amazon Studios w rozdzielczości UHD jeszcze w tym roku.
Firma Samsung pracuje również aktywnie, we współpracy z partnerami z branży, nad rozwiązaniem dla bezpiecznej dystrybucji treści UHD. Współpracując ze stowarzyszeniem SCSA (Secure Content Storage Association), której założycielami są firmy SanDisk Corporation, 20th Century Fox, Warner Bros. i Western Digital, nad ustanowieniem standardów bezpieczeństwa w zakresie przechowywania treści, firma Samsung będzie mogła dostarczyć hollywoodzkim studiom najwyższej jakości treść za pośrednictwem usługi pobierania.
Współpraca artystyczna z Miguelem Chevalier — artystą o światowej sławie prezentującym sztukę cyfrową
I wreszcie trzeba powiedzieć, że osoby odwiedzające stoisko firmy Samsung będą miały okazję spojrzeć na krzywizny oczami artysty. Wszystko dzięki instalacji cyfrowej „The Origin of the Curve” autorstwa sławnego Miguela Chevalier. Instalacja eksponuje piękno zakrzywionych telewizorów Samsung UHD TV i uwydatnia dążenie firmy do połączenia światów sztuki i technologii.
Instalacja „Origin of the Curve” w artystyczny, piękny i emocjonalny sposób ukazuje naturalną obecność krzywizn w naszym życiu. Dzieło zainspirowane mocą i urodą krzywizn składa się z kilku nakładających się na siebie łuków wykorzystujących zachwycający projekt telewizora Samsung Curved UHD. Wspaniałe kolory i obrazy, wyświetlane w doskonałej rozdzielczości UHD, łączą się i rozdzielają w zmieniającym się rytmie. Czujniki podczerwieni reagujące na dotyk i ruch umożliwiają gościom stoiska Samsung interaktywne uczestniczenie w wydarzeniu artystycznym – za ich pomocą widzowie mogą zmieniać obrazy pojawiające się na wygiętych ekranach.
Odwiedzający stoisko Samsung będą mogli zwiedzać wystawę „Origin of the Curve” z przewodnikiem od 5. do 10. września w godzinach od 10.00 do 12.00 i od 14.00 do 16.00.
Samsung na targach IFA 2014
Rozwiązania Samsung będą prezentowane na targach IFA 2014 od 5. do 10. września 2014 roku. Będzie można się z nimi zapoznać na poziomie 2 centrum CityCube w Berlinie.