Firma Kojima Productions ujawniła, że Metal Gear Solid V: Ground Zeroes stanowić będzie wstęp do wydarzeń mających miejsce w Metal Gear Solid V: The Phanton Pain. Gra wprowadzi kluczowe elementy rozgrywki, które zostaną w pełni wykorzystane w pełnej wersji piątej odsłony Metal Gear Solid. Będzie to jednocześnie łącznik pomiędzy poprzednimi grami z liniową rozgrywką a otwartym światem w grze Metal Gear Solid V: The Phanton Pain.
„Zaawansowane możliwości silnika graficznego FOX umożliwiły mi opowiedzenie nowej historii w całkowicie odmienny sposób. Metal Gear Solid V: The Phanton Pain. będzie znacznie różnić się od innych części serii, dlatego chcemy przyzwyczaić graczy do nowego, otwartego środowiska i drzemiącego w nim potencjału. Stworzyliśmy Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, aby przedstawić jego kluczowe elementy, dzięki czemu gracze nauczą się jeszcze lepiej wykorzystywać możliwości, jakie da im nowa gra” – powiedział Hideo Kojima, twórca serii Metal Gear Solid i prezes Kojima Productions.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes to historia misji ratunkowej, podczas której gracze przenikną do kubańskiego obozu jenieckiego i rozpoczną serię wydarzeń dających początek zaskakującej fabule zaprezentowanej w grze Metal Gear Solid V: The Phanton Pain. Wykorzystując silnik graficzny FOX, preludium to ukaże wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla fabuły serii. W grze pojawi się duży, otwarty świat oraz misje, podczas których istotną rolę odgrywać będą pogoda i pora dnia. Elementy te stanowią ważną część historii opowiedzianej w Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, zaznajamiając jednocześnie graczy z możliwościami Metal Gear Solid V: The Phanton Pain.
Oba tytuły ukażą się na konsole PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One, prezentując jednocześnie innowacyjne możliwości, jakie silnik graficzny FOX zapewni konsolom obecnej i następnej generacji.