feat -sony

Sony prezentuje swoich partnerów podczas Mistrzostw Świata FIFA World Cup 2014

Sony ujawnia nazwy firm, z którymi będzie współpracować przy transmisjach na cały świat wielu godzin piłkarskich zmagań w formacie HD i 4K.

Tegoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej — największe święto światowego futbolu — potrwają 32 dni, podczas których odbędą się 64 spotkania w dwóch strefach czasowych. Sony, odpowiedzialne za zapewnienie wszystkich transmisji z tej imprezy, podało do wiadomości listę firm, z którymi będzie współpracować między innymi przy realizacji wszystkich 64 spotkań w formacie HD oraz trzech meczów w formacie 4K.

Światowa czołówka produkcji HD
Podczas tegorocznego mundialu Sony będzie partnerem-dostawcą firmy Host Broadcast Services (HBS)1, odpowiedzialnym za zapewnienie pełnego wyposażenia HD wszystkich 12 obiektów w Brazylii — w tym sprzętu, integracji systemów i personelu. W praktyce oznacza to konieczność dostarczenia 12 niezależnych kontenerów produkcyjnych oraz 288 kamer Full HD Sony, które posłużą HBS do przekazywania na żywo każdej minuty rozgrywek widzom z całego świata. Na potrzeby współpracy z HBS Sony starannie dobrało swoich podwykonawców, którzy rekrutują się spośród najlepszych dostawców wyposażenia i sprzedawców sprzętu. W połączeniu z ekipami produkcyjnymi HBS stworzą oni niezrównany zespół. Organizując produkcję na żywo Full HD podczas 64 meczów, Sony będzie współpracować z następującymi firmami:

Sonovts (SI)
Presteigne Charter
Studio Berlin
CTV Outside Broadcast
Outside Broadcast
AMP Visual TV
Broadcast RF

Transmisje w 4K: przesuwanie granic możliwości
Tegoroczny mundial jako pierwszy będzie transmitowany z wykorzystaniem technologii 4K, radykalnie zmieniającej jakość telewizyjnej obsługi imprez sportowych. W formacie 4K zostaną utrwalone i przetransmitowane trzy mecze, w tym finał oraz jeden z ćwierćfinałów. Dla kibiców będzie to oznaczać zniewalające i imponujące wrażenia wizualne, jakich wcześniej nie było.
Realizacja projektu 4K w Brazylii będzie wspólnym zadaniem Sony i HBS. W ramach tego przedsięwzięcia Sony nawiązało współpracę z brazylijską stacją telewizyjną Globosat (wchodzącą w skład grupy telewizyjnej Organizaçoes Globo) oraz specjalizującą się w organizacji transmisji brytyjską firmą Telegenic, która dostarczy platformę produkcyjną. Zadaniem Globosat będzie zapewnienie naziemnej infrastruktury technicznej; Telegenic wniesie natomiast do projektu swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte w próbnych produkcjach 4K podczas zeszłorocznego Pucharu Konfederacji. O wyborze obu firm zadecydowało ponadto ich postrzeganie jako innowatorów w swoich dziedzinach, bogate doświadczenie w transmitowaniu na żywo imprez sportowych oraz doskonałość realizowanych przez nie transmisji. Dostawcą obiektywów do produkcji 4K będzie firma Fujinon.
Mistrzostwa Świata FIFA World Cup to największa impreza sportowa na całym świecie, a ich tegoroczna edycja będzie największą w historii — komentuje Mark Grinyer dyrektor ds. rozwoju segmentów 3D, 4K i sportu w Sony. — Zapewnienie platformy produkcyjnej o takiej skali stanowi nie lada wyzwanie. Jesteśmy dumni, że mamy okazję współpracować z firmami uważanymi za najwybitniejsze i najbardziej doświadczone w branży. Cieszymy się, że udało nam się stworzyć silną ekipę, która pomoże nam dostarczyć akcje i emocje z Brazylii w formatach HD i 4K. Jesteśmy przekonani, że widzowie, ujrzawszy rozgrywki w najbardziej niezwykłej z dotychczasowych oprawie wizualnej, będą nią po prostu zachwyceni.
Przez ostatnich kilka lat Sony ściśle współpracowało z FIFA nad pokonaniem ograniczeń w produkcji na żywo — między innymi w ramach Pucharu Konfederacji, podczas którego przeprowadzono próbne transmisje na żywo 4K, oraz Mistrzostw Świata FIFA World Cup 2010, kiedy to 25 spotkań sfilmowano na żywo w 3D. W rezultacie firma znalazła się w samym centrum innowacji pojawiających się w produkcji na żywo. Więcej informacji tutaj

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post

Komentarze