feat -total-war-rome-ii--ca

Sega ogłasza nowy dodatek do Total War: Rome II

Cezar w Galii to osobny pakiet kampanii do Total War: Rome II, przedstawiający wojnę Juliusza Cezara przeciwko plemionom galijskim. Gracz może wybrać jedną spośród czterech grywalnych frakcji w tym konflikcie: galijskich Arwernów, germańskich Swebów, belgijskich Nerwiów i Rzym. Kampania inspirowana jest dziełem Commentarii de bello Gallico autorstwa Cezara (Pamiętniki „O wojnie galijskiej”).

Cezar w Galii zawiera mniejszy wycinek czasowy i geograficzny, niż Rome II (58-51 r. p.n.e.), a mapa kampanii jest rozszerzoną i bardziej szczegółową wizją Galii i południowego wybrzeża Brytanii.

W porównaniu z mapą Galii znaną z Rome II, ta z pakietu Cezar w Galii zawiera więcej regionów i prowincji, więcej frakcji (grywalnych i nie grywalnych) oraz wielu znanych generałów i mężów stanu, znanych z historii, których gracz będzie mógł wykorzystać lub pokonać, w zależności od wybranej frakcji.

Wojna ta przyniosła Cezarowi wiele zysków i chwały, a co za tym idzie dała mu ogromną popularność wśród rzymskiego ludu. Niezadowoleni byli tylko senatorowie, którzy zauważali, że Cezar całą władzę skupiał w swoich rękach, co ostatecznie doprowadziło do koronowania go na Dyktator.

Cezar w Galii odbiega od standardowej rozgrywki Rome II na wiele sposobów:

Nowa mapa kampanii:
Mapa kampanii w pakiecie Cezar w Galii to rozszerzona, bardziej szczegółowa wizja Galii – gracze mogą korzystać z 18 prowincji, pełnych zasobów, nowych osad i nowych stolic prowincji.

Większy nacisk na postacie:
Wiele frakcji korzysta z usług wielkich generałów i mężów stanu, znanych z historii (przykładowo, Rzym ma do dyspozycji samego Gajusza Juliusza Cezara, Marka Antoniusza oraz innych). Każda z czterech grywalnych frakcji ma też przywódcę, który jest awatarem gracza w trakcie kampanii.

24 kolejki rocznie:
Jako, że akcja Cezara w Galii toczy się w znacznie krótszym okresie (58-51 r. p.n.e.), niż potężna kampania z ROME II, każda kolejka to teraz dwa tygodnie, a nie rok. Oznacza to powrót systemu pór roku. Ich wpływ na rozgrywkę nie zawsze jest przewidywalny i może różnić się, w zależności od prowincji. Przykładowo, późna jesień może przynieść dobre zbiory, a długie, suche lato może niekorzystnie wpłynąć na produkcję żywności.

Ścisła, skoncentrowana kampania dla wielu osób:
Generałowie, szukający bardziej dynamicznej kampanii w trybie dla wielu osób, znajdą w Cezarze w Galii wiele interesujących opcji. Ze względu na zasięg geograficzny i 48 frakcji przeciwnika, kampanie dla 2 graczy w trybie rywalizacji i współpracy są bardziej emocjonujące, skoncentrowane i trwają krócej, niż pełna kampania.

Nowa mechanika wyzwań w trakcie gry:
W trakcie rozgrywki, w kolejnych turach, gracze napotkają nowe wyzwania, zastępujące wojny domowe w ROME II. Grając plemieniem galijskim, poczujesz potężną pięść Rzymu, wysyłającego swoje siły interwencyjne, a grając Rzymem, będziesz musiał uporać się z plemionami galijskimi, wzniecającymi bunty i zawiązującymi sojusze przeciw tobie.

Nowa bitwa historyczna:
Cezar w Galii zawiera Bitwę pod Alezją jako grywalną bitwę historyczną. Bitwa ta była punktem zwrotnym w wojnie Cezara z Galami, a w jej wyniku Wercyngetoryks został pojmany, przewieziony do Rzymu i stracony.

Z perspektywy Cezara, w Bitwie pod Alezją, gracz musi utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy Wercyngetoryksa. Bitwa rozpoczyna się od rozmieszczenia wojsk rzymskich w ich własnych umocnieniach, poza fortem na wzgórzu. Gracz musi poprowadzić Rzymian do boju, odeprzeć ataki potężnej armii odwodowej i wedrzeć się do wnętrza fortu.

Nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji Total War: Rome II:
Prócz frakcji grywalnych w nowej kampanii, Cezar w Galii dodaje też trzy nowe grywalne frakcje do podstawowej wersji gry. Oto one:

Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy)
Najbardziej zaciekłe i potężne plemię belgijskie – w żyłach Nerwiów płynie krew celtycka i germańska. Ich jednostki to mieszanka kultur, co pozwala na stworzenie nowych, unikatowych armii.

 Bojowie (barbarzyńcy galijscy)
Jedno z największych plemion galijskich, Bojowie mieszkali na terenach
Galii Przedalpejskiej, Panonii, Czech i Galii Narbońskiej. Liczność ich armii powodowała, że trzeba się było z nimi liczyć, ale geograficzne oderwanie od innych plemion galijskich oznaczało, że byli oni bezpośrednio narażeni na ataki ze strony zaciekłych klanów germańskich i Daków.

 Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy)
Galowie Wschodni czyli Galatowie migrowali z Azji Mniejszej po najeździe Celtów na Bałkany. Około 270 roku p.n.e. dotarli do Tracji, prowadzeni przez generałów Lotariosa i Leonnoriosa. Jako Celtowie, znajdujący się głęboko na terytorium helleńskim i mający przeciw sobie wiele wrogich frakcji, Galatowie zapewniają wiele ciekawych wyzwań i nieoczekiwanych zwrotów sytuacji w trakcie rozgrywki.

Nowe jednostki:
Prócz standardowych jednostek, grywalne frakcje w Cezarze w Galii (oraz grywalne frakcje w głównej kampanii ROME II, dodane dzięki pakietowi Cezar w Galii) zyskują następujące nowe jednostki:

Bojowie (ROME II)  

– Powiernicy miecza (piechota z mieczami)

Tam gdzie każe władca, zadajemy cios mieczem.

-Weterani z włóczniami (piechota z oszczepami)

Bitwa utwardza ścięgna i serca. Powoduje, że uszy nie słyszą krzyków tchórzostwa.

Galatowie (ROME II)

  • Galaccy legioniści (piechota z mieczami)

Celtowie nauczyli Rzymian więcej, niż ci są w stanie przyznać. W drugą stronę jest podobnie.

  • Galaccy jeźdźcy (kawaleria z oszczepami i mieczami)

Pokonani wrogowie wiedzą, że lepiej uciekać, niż zmierzyć się z jeźdźcami, którzy na pewno nie darują im życia.

Plemiona galijskie (ROME II i Cezar w Galii)

  • Szermierze wybrańcy (piechota z mieczami)

Ci mężczyźni dowiedli swego męstwa i potrafią dobrze posługiwać się bronią.

  • Włócznicy wybrańcy (piechota z oszczepami)

Kolczuga nie zmraża serca wojownika, ani nie gasi jego żądzy walki.

  • Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)

Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.

Nerwiowie (ROME II i Cezar w Galii)

  • Okrutne miecze (piechota z mieczami)

Gdy już zasłużą na swoje miecze, Celtowie nie rozstają się z nimi… aż do śmierci.

  • Szermierze partyzanci (piechota z mieczami, działająca w ukryciu)

Ci zbrojni uderzają tam, gdzie wróg się ich absolutnie nie spodziewa.

  • Potężne konie (kawaleria z oszczepami)

Ciężkozbrojna, dzika jazda, budzi strach w sercach wrogów.

  • Nagie włócznie (piechota z oszczepami)

Po co komu ubrania, skoro mamy aż nadto odwagi?

  • Galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)

Umiejętności polowania, szybkiego i nagłego ataku – oto umiejętności wojownika.

Wojska pomocnicze

  • Pomocniczy galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)

Umiejętności łowczego można wykorzystać w służbie dla Rzymu.

  • Pomocnicza szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami)

Konna, opancerzona pięść, zawsze przyda się armii rzymskiej.

  • Pomocnicze nagie miecze (piechota z mieczami)

Dzicy bogowie wojny powinni być wykorzystani, by dać Rzymowi przewagę.

  • Pomocnicze krótkie miecze (piechota z mieczami)

Czasem w bitwie ważniejsza jest odwaga, niż umiejętności.

Najemnicy

  • Najemni galijscy łowcy (łucznicy piesi, działający w ukryciu)

Polowanie na innych przynosi czasem ogromne zyski.

  • Najemna szlachetna jazda (kawaleria z oszczepami)

Każdy szlachcic ma swoją cenę i będzie walczył za złoto.

  • Najemne nagie miecze (piechota z mieczami)

Bogowie wojny błogosławią najemnikom tak długo, jak ci walczą mężnie.

  • Najemne krótkie miecze (piechota z mieczami)

Czasem wystarczy sprzedać swe męstwo, by zakosztować chwały.

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post

Komentarze