Nordic Game Jam 2014

Nordic Game Jam 2015!

Co narodziło się w głowach kilku ludzi, jako szalony pomysł, skończyło się całkowicie załadowanym przez 18 deweloperów i 2 dziennikarzy autobusem, czyli wyjazdem do Kopenhagi, zasponsorowanym przez Unity Technologies. Dzięki temu Polish Invasion stało się częścią Nordic Game Jam 2014, największego na świecie konkursu tworzenia gier.

Już od samego przybycia polscy twórcy nie próżnowali, począwszy od wizyty u Unity przez tradycyjne konferencyjne otwarcie imprezy i prezentację „Unity Bus”, czyli ekspedycji.

Polska Inwazja.

Organizatorzy polskiego wyjazdu to growi pasjonaci w składzie: Jakub Marszałkowski (przedstawiciel Polish Invasion), Mikołaj Kamiński (Sos Sosowski), a także Bartek Sieczka i Marek Bączyński (twórcy gry „In Space No One Can Hear You Cry”). Pomysł na nazwę „Polish Invasion” pojawił się później, zaproponowany przez samych uczestników Nordic Game Jam.

Chociaż wśród 570 jammujących znalazło się jedynie 18 Polaków, Polska Inwazja odniosła ogromny sukces. Współtworząc 6 produkcji, nasza ekipa znalazła się w finale, a gra „In Space No One Can Hear You Cry” zajęła trzecie miejsce!

NGJ to nie tylko zwykły konkurs… to także ciekawi ludzie i szansa nawiązania nowych znajomości!

Nordic Game Jam to dla wszystkich twórców gier również niepowtarzalna okazja do tworzenia nowych sieci cennych i ważnych kontaktów.

Nowe znajomości w 2014 zaaowocowały tym, że w ramach październikowego Poznań Game Arena i Strefy Studiów Niezależnych partycypowały cztery norweskie firmy deweloperskie. Efektem pogłębionych kontaktów były także liczne prelekcje i inne oblegane przez uczestników konferencji wystąpienia, które odbyły się na 7. Zjeździe Twórców Gier. Dalsza współpraca ze studiami niezależnymi z Norwegii z pewnością przyczyni się do jakości i popularności polskich imprez gamedevowych.

Second Polish Invasion: sponsorzy poszukiwani!

Obecnie Polish Invasion ciężko pracuje, starając się zorganizować kolejny wyjazd, już w lutym 2015 roku. Czy Second Polish Invasion dojdzie do skutku? Oczywiście! Idea otrzymała już wsparcie MSZ i Ambasady w Kopenhadze, ale to pokryje zaledwie część kosztów, dlatego potrzebne jest jeszcze wsparcie sponsorów.

Udział w Nordic Game Jam przyczynia się do rozwoju umiejętności jamujących, daje doświadczenie, a także cenne kontakty oraz promocję Polski, polskich firm i oczywiście polskiego gamedevu. Jeśli chcesz stać się częścią Second Polish Invasion wspierając ją finansowo – koniecznie napisz!

Nordic Game Jam.org — http://nordicgamejam.org/

Polish Invasion na stronie Zjazdu Twórców Gier — http://ztg.pl/PI2/

Kontakt w sprawie sponsora —  jakub@ztg.pl

FacebookGoogle+TwitterPinterestLinkedInBlogger Post

Komentarze